Avatar billede grantr Nybegynder
01. oktober 2015 - 12:12 Der er 1 kommentar

DVI / HDMI stik

Hejsa...

Vi har et Prosonic Dora42 B tv.

Vi vil gerne tilslutte vores Yousee boks med et DVI -> HDMI stik, da der ikke er HDMI indgang i tv'et.

Når jeg slukker boksen helt - altså på afbryderen bag på , og tænder igen viser den Yousee Logoet - Altså der må være hul igennem - men lige efter bliver skærmen blå.

Hvad kan vi gøre for at få signalet igennem?

PS er med på at det kun er billedet der kommer igennem og ikke lyden. :)

Håber i kan hjælpe :)

Mange hilsner Christina
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2015 - 22:09 #1
Jeg kan desværre ikke levere en løsning, men har et par betragtninger.

Jeg har mødt mange "converter" stik, der ikke overholder de fulde standarder, og derfor kun virker halvt. I bør derfor forsøge at skaffe en anden DVI->HDMI converter, og se om den virker. Se evt. efter om der angives specifikationer, når I køber den. HDMI eksisterer vist i versioner fra  1.0 -> 1.4.

Der ud over findes der et begreb på HDMI, kaldet HDCP. En kopibeskyttelsesprotokol, som skal understøttes af begge enheder. DVI controlleren understøtter næppe HDCP, så hvis YouSee boksens HDMI udgang "insisterer " på at køre med HDCP, får I ikke noget igennem...

http://www.pioneer.eu/dk/faq/986/5327/page.html

I vil kunne teste jer lidt frem ud fra ovenstående, ved hjælp af en monitor med DVI indgang, og evt. et andet apparat med HDMI udgang...