Avatar billede Witsman Nybegynder
09. oktober 2015 - 13:26 Der er 3 kommentarer

Tiltalt for krænkelse af billedmateriale på firmafacebook side (gamle posts lavet af tidligere ejer)

Hej

Jeg fik regning på 30.000 for krænkelse af benyttede billeder på facebook på vores firma facebook side. Disse posts er dog lavet af den gamle ejer af firmaet - og er ikke noget jeg (som nu ejer rettighederne) har lavet.

Hæfter jeg for hvad en tidligere ejer har lavet ?

/Witsman
Avatar billede finb Ekspert
09. oktober 2015 - 13:42 #1
Har du overtaget den "gamle" fb-profil ?
Så hæfter du måske.
Men har du kun lavet en ny fb-profil med
lovligt materiale, burde det være fint.
Avatar billede Witsman Nybegynder
09. oktober 2015 - 13:54 #2
Jeg har overtaget den gamle profil - da det er en firma facebook side med masser af indhold fra gammel ejers tid..

Undrer mig meget, hvis man hæfter for alt publiceret før man selv har overtaget siden juridisk...

/witsman
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2015 - 14:45 #3
det er firmaejeren, der hæfter for, hvad der ligger hos firmaet.
så du bør kontakte kravstiller, og lave en aftale om at det slettes hurtigst muligt da du har været uvidende om rettigheder. Og hvis det fx er billeder, så få lavet nogle nye selv.