Avatar billede jesper_l Nybegynder
13. oktober 2015 - 17:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette fil og mappe

Hej eksperter!

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at slette en mappe på min harddisk:

https://www.dropbox.com/s/r8p8o7obiqi18vf/fejl.jpg?dl=0

Jeg har forsøgt at slette mappen i fejlsikret tilstand og jeg har også forsøgt at slette en enkelt fil en ad gangen begge uden held..

Der ligger ca. 500GB billeder i mappen så jeg vil meget gerne have dem slettet så jeg kan få lidt mere plads på min harddisk!

Jeg kører Windows 8.1
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2015 - 18:07 #1
Har du prøvet at højreklikke på mappen og vælge egenskaber og gå i sikkerhed.
Her skulle du kunne indstille at du har rettighed til at ændre på mappeindholdet
Avatar billede jesper_l Nybegynder
13. oktober 2015 - 19:08 #2
Jeg har undersøgt dette og jeg har ændret ejerforholdet af mappen fra det der vilde tal til mig men den kan fortsat ikke slette mappen.

Jeg har brugt mappen som cloud station mappe til min synology NAS server. Jeg bruger ikke mappen mere så derfor vil jeg slette den.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2015 - 19:22 #3
Har ikke selv en NAS, men havde jeg selv skulle prøvet noget, havde det næste blevet fra en live cd der ikke er Windows baseret.
Det kunne være en Hirens boot cd hvor man kan køre MiniXp og se filsystemet på computeren medens det ikke kører.
Alternativt kunne en lunux installations cd eller usb også være en mulighed, hvor man vælger at prøve Linux i stedet for at installere.

Hirens:
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2015 - 19:23 #4
Hirens er ligeglad med ejerforhold. Har slettet flere genstridige filer på den måde
Avatar billede jesper_l Nybegynder
13. oktober 2015 - 22:58 #5
Kendte ikke til Hirens!
men efter et par youtube videoer tænker jeg at dette er mit bedste bud!
1000 tak for det, smid et svar så får du lidt point fra mig ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2015 - 16:27 #6
Svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2015 - 21:48 #7
Tak for point :-)