Avatar billede NUNU Praktikant
17. oktober 2015 - 14:42 Der er 7 kommentarer

ADMINISTRATORLOGGINN W10

Jeg har lige fået en ny pc med windows 10. jeg skal have mine programmer installeret, men har problemer med et nodeskrivningsprogram. Computeren har forsynet ikonet med et windowsskjold og siger til mig at jeg skal være logget på som administrator for at installere dette program. MEN jeg ER allerede logget på som administrator! For helved da. Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg gør galt?
NUNU
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2015 - 14:54 #1
højreklik på installationsfilen, og vælg 'kør som administrator'
Avatar billede NUNU Praktikant
17. oktober 2015 - 15:10 #2
Det har jeg selvfølgelig gjort! Virker ikke!
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2015 - 15:24 #3
så kan du oprette en 'super administrator' der har ekstra beføjelser. Du bør nedlægge den konto når programmet er kommet ind.
http://www.thewindowsclub.com/activate-windows-super-administrator-account
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. oktober 2015 - 15:28 #4
Hvis ellers windows 10 ligner de tidligere udgaver, så skal du aktivere den skjulte administratorkonto, og derefter logge på som denne.
Åbn en commandoprompt. Gør følgende:
Klik på flaget nederst i venstre hjørne, vælg søg, skriv "CMD" uden anførselstegn.
Nu burde der komme et lille sort programikon frem. Dette ikon højreklikker du på, og vælger "kør som administrator".
Dette åbner en commandoprompt.
Her skriver du følgende:
net user Administrator /active:yes, tryk enter for at udføre kommandoen.
Du bør nu få svaret fra prompten, at kommandoen er udført med succes.
Dernæst medens du stadig er i prompten, trykker du på tasten "F3". Dette indsætter sidste kommando: net user Administrator /active:yes. Denne kommando ændrer du nu til følgende:
net user Administrator "dit ønskede password til administratorkontoen".
Herefter genstarter du maskinen, og logger på som administrator.
Herefter burde du kunne installere det ønskede program.
/ptj_11
Avatar billede buddy45 Juniormester
17. oktober 2015 - 17:53 #5
1. Prøv at køre installationen fra en eleveret kommando prompt (Kør som administrator).

.2 Eller prøv som i denne: https://www.youtube.com/watch?v=rXWK_-0mrZQ
Avatar billede NUNU Praktikant
19. oktober 2015 - 12:30 #6
Tak for interessen. Men det virker ikke. Her et link til hvordan det ser ud. Måske kan nogen regne ud hvad der er galt  når de ser billedet?

www.dittenielsen.dk/finale.html
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. december 2015 - 11:35 #7
Prøv at følge min vejledning i #4, og se om ikke det løser dit problem.
/ptj_11