Avatar billede Beach Mester
19. oktober 2015 - 17:23 Der er 9 kommentarer

Sær password på gmail app på æbletelefon

Har en veninde med en iPhone ting som ønsker at sætte password på når hun åbner hendes GMail konto. Er det muligt?

Har foreslået hende at oprette en ny konto, kun til korrespondance som hun vil holde for sig selv, så der bare er password på den "hemmelige" konto mens den almindelige er åben. Kan det lade sig gøre?

Hun har en gemal som meget gerne vil følge hendes gøren og laden på nettet, specielt messenger og gmail, det vil hun meget gerne slippe for. Kunne derfor også være fedt hvis appen ikke kommer med popups og lyde når der er mail i hendes indbox.

//B
Avatar billede buddy45 Juniormester
19. oktober 2015 - 18:03 #1
Avatar billede Beach Mester
19. oktober 2015 - 18:35 #2
Kan godt se det måske er en mulighed, men hold op det er besværligt.
Tænker også, hvis nu gemalen har fat i hendes telefon, så kan han jo se den sms som skulle være den ekstra sikkerhed. Hvor er sikkerheden så?

//B
Avatar billede Beach Mester
19. oktober 2015 - 18:36 #3
Problemet er at han låner hendes telefon når hun ligger og sover!

//B
Avatar billede Beach Mester
19. oktober 2015 - 18:52 #4
Vil det være nemmere hvis jeg opretter en email til hende på one.com som jeg selv er admin på? Kender intet til iPhone og hvilke muligheder der er for at læse mails / krav til at taste password når man har logget ud af mailapp (ikke telefonen)

//B
Avatar billede buddy45 Juniormester
19. oktober 2015 - 19:13 #5
What a nasty guy. Hun kan sætte passcode på selve telefonen - og holde den for sig selv.
Avatar billede buddy45 Juniormester
19. oktober 2015 - 19:24 #6
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. oktober 2015 - 11:28 #7
Jeg ville også mene, hun burde sætte en kode på selve telefonen.

Men jeg gætter på at hun let presses til at fortælle koden... - ellers var det nok gjort allerede.

Og hvis hun opgiver koden til selve telefonen, vil hun jo nok også opgive koden til gmail, så mon det er den egentlige løsning?

En alternativ mailadresse som han ikke kender til... - er da en mulighed, hvis man husker at slette browsercache bagefter, så den ikke starter på den, næste gang han snager.

Alt i alt meget besvær for noget, der skulle løses helt basalt med et rap over fingrene, og en besked om at det er ulovligt.

Hvis forholdet er baseret på hans snagen, og at hun har ting at holde hemmeligt, holder det næppe langt tid...
Avatar billede buddy45 Juniormester
20. oktober 2015 - 16:58 #8
Helt enig :-)
Avatar billede Beach Mester
21. oktober 2015 - 17:42 #9
#5-> Enig, nasty guy
Tror at alt for meget PW fra "forsiden" af telefonen vil give ham endnu mere blod på tanden til at forsøge at lokke PW ud af hende. Hvorfor har hun sat PW på, bevis at du ikke har noget at skjule ved at give mig PW.

#6-> Har sendt hende forslaget, kan jo ikke selv teste det. Men måske det kunne bruges hvis hun opretter en ny gmail til det som han ikke skal kigge med på og den kun spørg efter PW når hun vil ind på den hemmelige mail? Kan ikke finde nogen manual til programmet. Anyone?

#7-> Kode for at åbne telefonen = Jeg har noget at skjule
Tror ikke hun er let at presse, men igen så sætter man jo kun PW på hvis der er noget som andre ikke skal se med på;-)
Alternativet med at slette cache hver gang man har været online på en mail er også lidt øv øv da det jo kan glemmes i kampens hede.
Rap over nallerne ja, men hvis man kender baggrunden for det hele så kan man vel ikke fortænke manden i at prøve at følge med i hvad hans kone render rundt og laver hvis han har en mistanke om at hun er på vej væk fra ham!

###Alle -> Jeg har allerede fået hende til at teste det op mod nogle mails fra mig. Hvis det spiller så er der guld i kassen til buddy45 for link til Safe Mail for Gmail

//B