Avatar billede Acerlap Nybegynder
20. oktober 2015 - 05:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse Harddisken.

Jeg har renset blæseren i et par Laptop,
det gik fint, og hjalp fantastisk,

så,.. det ville jeg lige prøve igen, på en Toshiba Satellite  P100 - 186
født med Win XP, opgraderet til Win 7, og sidst Win 10,
alt fungerede perfekt, og kørte uden problemer,
- undtaget den blev lige varm nok,

så den skulle også lige have renset blæseren,
men nu kan den ikke starte op,
der kommer dog tekst på skærmen, en fejl-meddelelse - check kabel forbindelse, !!!

det burde vel betyde at der er en dårlig forbindelse,.. ledning eller HD, mm.

så jeg har naturligvis adskilt, og kontrolleret alle forbindelser / samlinger (3 gange)
uden nogen ændring,

har også forsøgt at klemme et par tynde stykker karton,
mellem harddisken og HD-stikdåsen,.. altså modsatte side af kontaktfladerne,
for at eliminere evt slør, og forbedre kontakten / forbindelse  til HD,

har også forsøgt med en anden HD,.. med samme resultat,

er der nogen der har forslag til løsning af problemet. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2015 - 17:07 #1
Har du prøvet at holde startknappen nede i ca 30 sekunder uden der var strøm på computeren?
Avatar billede Acerlap Nybegynder
22. november 2015 - 07:58 #2
220661
dit svar har undret mig et stykke tid, men er naturligvis afprøvet,

næsten lige så naturligt (for en ikke ekspert) uden (synlig / mærkbar) ændring,
- altså - holde startknappen nede i ca 30 sekunder uden strøm på computeren. !!

du plejer ellers at skrive gode og seriøse svar,
måske du har glemt noget i svaret, ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2015 - 09:08 #3
Grunden til mit svar var at få konstateret om der var hardware der ikke var lukket korrekt da den kørte varm. Hvis computeren af forskellige årsager lukker pludseligt ned kan det tænkes at der er dele af hardware der stadig indeholder en vis spænding. Hvis man så prøver at starte op, kan det ses af bios som om computeren faktisk kører.

Det var grunden til mit svar.

Meen.Det undrer mig så også at du ikke melder tilbage, så vi kunne prøve noget andet når det ikke virkede?

Men er det din holdning bare at bare holde sig væk, vil jeg da overveje om jeg skal skrive ind næste gang du får et problem