Avatar billede blogger Nybegynder
23. oktober 2015 - 14:25 Der er 1 kommentar

If statement med include

Hej.
Jeg har en editor boks, hvor jeg gerne vil have noget tekst stående når man går ind på den. Jeg tænker på "value" tekst.

Det skal blive stående, så man blot kan tilføje mere tekst til det der allerede står.

Når man så gemmer, logger ud og igen går ind, skal den nye tekst stå der.
Altså skal der være en if sætning, - men den driller lidt.

Jeg har denne kode lige nu, og der er boksen tom første gang, og indskrevet tekst vises de efterfølgende gange.
[code]
            {include
                file="controllers/products/textarea_lang.tpl"
                languages=$languages input_name='description'
                class="autoload_rte"

                input_value=$product->description}

[/code]

Her har jeg forsøg at lave det med if, - men boksen forbliver tom.
(PS. description_short er med tekst, og for at teste)

[code]
        {assign var=test value=$product->description}
        {if is_null($test)}
            {include
                file="controllers/products/textarea_lang.tpl"
                languages=$languages input_name='description'
                class="autoload_rte"
                input_value=$product->description_short}
        {else}

            {include
                file="controllers/products/textarea_lang.tpl"
                languages=$languages input_name='description'
                class="autoload_rte"

                input_value=$product->description}
      {/if}

[/code]

Håber der er en der kan hjælpe mig med hvor fejlen ligger.

Hilsen Ellen
Avatar billede blogger Nybegynder
23. oktober 2015 - 14:27 #1
{include
                file="controllers/products/textarea_lang.tpl"
                languages=$languages input_name='description'
                class="autoload_rte"

                input_value=$product->description}

NR 2 kode:

        {assign var=test value=$product->description}
        {if is_null($test)}
            {include
                file="controllers/products/textarea_lang.tpl"
                languages=$languages input_name='description'
                class="autoload_rte"
                input_value=$product->description_short}
        {else}

            {include
                file="controllers/products/textarea_lang.tpl"
                languages=$languages input_name='description'
                class="autoload_rte"

                input_value=$product->description}
      {/if}