Avatar billede syko Praktikant
24. oktober 2015 - 14:27 Der er 2 kommentarer

IMG Til MKV?

Hej, Jeg har en masse film til at ligge i img format og dem vil jeg gerne have konventeret til mkv men synes ikke jeg kan finde et program der virker ordentligt.

Hvad gør i andre?
Avatar billede kurtba Ekspert
24. oktober 2015 - 21:44 #1
Når den ligger som img er det fordi den er pakket med et pakkeprogram. Så du skal først og fremmest pakke den ud. Er du heldig så ligger den allerede som mkv, når den er pakket ud.
Mangler du et program til at pakke img ud, kan du evt. omdøbe den til iso, så kan bl.a. winrar udpakke den.
Avatar billede eurositi Ekspert
25. oktober 2015 - 08:33 #2
Ja, IMG er et disk-backup-format lige som ISO.
https://en.wikipedia.org/wiki/IMG_%28file_format%29

ISO (og IMG) bruges ofte til at tage en total backup af en DVD eller Blu-ray. Åbn IMG-filen og udpak indholdet (f.eks. VIDEO_TS mappen, hvis der er tale om en DVD).

Du kan bruge MakeMKV til at tage en tabsfri MKV-kopi af selve videoen (inkl. kapitler, evt. ekstra lydspor + undertekster - men ikke menuer) blot ved at åbne denne mappe i programmet.