Avatar billede BTEngineer Novice
24. oktober 2015 - 18:33 Der er 1 løsning

MySQL query find_in_set søgefunktion

Hej.

Jeg har følgende query:
$query = "SELECT id,navn,afdeling,underafdeling,
IF (FIND_IN_SET('$search_string' ,REPLACE(area, ';', ',')), '$search_string', '') AS selectedAreas
FROM offentligeinstitutioner WHERE navn = '$navn' AND underafdeling LIKE '$search_string%' OR FIND_IN_SET('$search_string' ,REPLACE(area, ';', ',')) GROUP BY (afdeling) ORDER BY afdeling LIMIT 9";

$search_string indeholder en tekststreng fra et søgefelt, som køres via et ajax-kald. Dette virker som det skal, lige udover at når der findes resultater i FIND_IN_SET (area) ud fra $search_string, så vises de KUN når $search_string er 100% identisk med en værdi i area. Her ønsker jeg, at den vil vise resultater (selectedAreas), når der er en værdi som ligner.

Et eksempel:
En bruger søger på "Satse"
Der er et resultat i databasen som hedder "Satser". Dette bør dermed foreslåes. Normalt bruger jeg blot LIKE '%værdi%'. Men jeg kan ikke få det til at fungerer med selectedAreas.

Spørg gerne hvis i har spørgsmål til problemet..

Tak på forhånd!
Avatar billede BTEngineer Novice
08. november 2015 - 08:19 #1
Lukker.