Avatar billede Peter22 Nybegynder
26. oktober 2015 - 10:52 Der er 2 kommentarer

Udregning stor og små tal

Hej
Jeg er igang med at udvikle an applikation, hvor man skal beregne sit vægttab. Og det som jeg har lavet virker ikke helt. jeg ved ikke hvad har gjort forkert. jeg bruger android Studio til at udvikle applikation

Jeg håber at der er nogle som vil hjælpe mig

udregnvaegttab =(Button)findViewById(R.id.udregnvaegttab);
        udregnvaegttab.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
            @Override
            public void onClick(View v) {

                double num1 = Double.parseDouble(vaegttab1.getText().toString());
                double num2 = Double.parseDouble(vaegttab2.getText().toString());
                switch (v.getId()) {
                    case R.id.udregnvaegttab:
                        if (vaegttab1.getId() <= vaegttab2.getId()) {
                            double sub = Double.parseDouble(String.valueOf(num1)) - Double.parseDouble(String.valueOf(num2));
                            resultatet.setText(String.valueOf(sub));
                        } else if (vaegttab1.getId() >= vaegttab2.getId()) {
                            double add = Double.parseDouble(String.valueOf(num1)) + Double.parseDouble(String.valueOf(num2));
                            resultatet.setText(Double.toString(add));

                            break;
                        }

        });
Avatar billede anri Novice
26. oktober 2015 - 21:51 #1
Det vil være lettere for folk at hjælpe dig hvis du skriver hvilken fejl du oplever.

En kommentar har jeg lige nu :
double sub = Double.parseDouble(String.valueOf(num1)) - ......

Hvorfor konverterer du en double til en streng for så at lave den tilbage til en double i samme linie
Den her linje ville jo gør det samme:
double sub = num1 - num2
Avatar billede Peter22 Nybegynder
27. oktober 2015 - 08:51 #2
Det som jeg er igang med er jeg vil gerne have den til at lave en bregning som siger hvis dit vægt er mindre dit vagt nu skal den miuns beregning og hvis tallet er større skal den plusse de to tal sammen og det gider den ikke