Avatar billede mtm Praktikant
27. oktober 2015 - 18:01 Der er 5 kommentarer

trådløs mus og tastetur

Hej Eksperten

Hjælp !!

Jeg har fået et mærkeligt problem

jeg har en trådløs mus som jeg forbinder til computeren via usb

men ca hvem 3-4 gang jeg tænder maskinen så skal jeg skifte usb port for at få den til at virke..

virker fint at skifte imellem de samme 2 usb porte eller en helt 3 port.

har også prøvet med en mus med kabel det er det samme..

hvorfor ?

på forhånd tak
MtM

ps har lige opdatet til Windows 10 så ved ikke om det er den der laver ballade..

men den gør det samme når jeg er inde i bios nogen gange virker musen ikke så ud med den og skrifte til en anden port så er den der igen
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2015 - 19:41 #1
Hvis problemet kun er opstået efter du har skiftet, vil jeg tro du har et problem med en driver der ikke virker optimalt, eller også har det noget med strømstyring på porten at gøre.
Prøv at gå i enhedshåndtering og se om der er indstillinger til om Windows må lukke for enheden for at spare strøm.
Kig evt også på din pc producents hjemmeside og se om der er nyere drivere til den.
Avatar billede mtm Praktikant
27. oktober 2015 - 21:27 #2
nyeste driver er installeret

nå den gør det i bios`en er Windows jo ikke startet endnu

bundkortet er et MSI G85-G43 gaming
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2015 - 16:24 #3
Ok. Inde i bios der kan strøm til usb måske været slået fra. Det er lidt forskelligt hvad de skriver derinde. Det kan være en indstilling der hedder "Usb legasy mode" eller noget lignende for at usb virker ved boot.
Avatar billede mtm Praktikant
10. marts 2016 - 07:39 #4
gl spg. kan du ikke smide et svar så lukker jeg
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2016 - 15:51 #5
Ok.