Avatar billede fcs Novice
28. oktober 2015 - 20:41 Der er 7 kommentarer

Fejl ved update af win7 til Windows 10

Hej Eksperter

Jeg har forsøgt igennem længere tid at opdatere min WIN7 64bit på min stationære til win10 gennem den gratis opdatering. Hver eneste gang får jeg en fejl der hedder WindowsUpdate_80070570" "WindowsUpdate_dt000

Jeg har forsøgt at køre uden firewall/antivirus, lukket for andre programmer der kører, lavet check af mit c-drev for at se om det var her problemet var, men intet har virket, så nu tager jeg fat i de virkelige eksperter :)

Hvad betyder den fejl jeg får og hvordan kommer jeg forbi den og installerer win10?

Mvh.

FCS
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2015 - 21:54 #1
Har ikke selv set denne fejl, men jeg har i en tråd set at snavs på computeren måske kan være skyld i det.

Jeg havde selv prøvet at  køre disse programmer her:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Hent og kør Tdsskiller:
http://www.bleepingcomputer.com/download/tdsskiller/

Har du prøvet at tjekke om systemfiler er i orden?

Det gøres med  kommando sfc /scannow i en kommandoprompt kørt som administrator. Husk cd i når denne køres.
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Avatar billede fcs Novice
28. oktober 2015 - 23:03 #2
Smider lige ting ind efterhånden som de bliver gjort:

CCleaner - done. Uden bemærkninger

SFC /scannow - done. Ingen problemer

Anti-Malware log:
Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scan Dato: 28-10-2015
Scan Tid: 22:48
Logfil: malware.txt
Administrator: Ja

Version: 2.2.0.1024
Malware Database: v2015.10.28.06
Rootkit Database: v2015.10.28.01
Licens: Retssag
Malware Protection: Aktiveret
Ondsindet Hjemmeside Beskyttelse: Aktiveret
Selvbeskyttelse: Handicappede

OS: Windows 7 Service Pack 1
CPU: x64
Fil system: NTFS
Bruger: Peter

Scan Type: Trussel Scanning
Resultater: Fuldført
Objekter Scannet: 513943
Forløbet Tid: 11 min, 51 sek

Hukommelse: Aktiveret
Startop: Aktiveret
Filsystem: Aktiveret
Arkiver: Aktiveret
Rootkits: Handicappede
Heuristics: Aktiveret
PUP: Aktiveret
PUM: Aktiveret

Processer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Moduler: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Nøgle Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Værdi Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Data Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Mapper: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Filer: 1
Adware.Trace, C:\END, , [a2b4580468232a0c7595c99338cc718f],

Fysiske sektorer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)
(end)
Avatar billede fcs Novice
28. oktober 2015 - 23:05 #3
ADWcleaner log:
# AdwCleaner v5.015 - Logfile created 28/10/2015 at 23:03:44
# Updated 26/10/2015 by Xplode
# Database : 2015-10-26.2 [Server]
# Operating system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (x64)
# Username : Peter - MONSTER-NYINSTA
# Running from : C:\Users\Peter\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\4678HPG6\adwcleaner_5.015.exe
# Option : Cleaning
# Support : http://toolslib.net/forum

***** [ Services ] *****

***** [ Folders ] *****

***** [ Files ] *****

  • File Deleted : C:\END

***** [ DLLs ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Registry ] *****

  • Key Deleted : HKCU\Software\Conduit
[!] Key Not Deleted : [x64] HKCU\Software\Conduit

***** [ Web browsers ] *****

*************************

:: Winsock settings cleared

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt - [845 bytes] ##########
Avatar billede fcs Novice
28. oktober 2015 - 23:07 #4
TDSKiller: No threats found
Avatar billede fcs Novice
28. oktober 2015 - 23:09 #5
Windows update er stadig ikke muligt - samme fejl som tidligere, så ingen ændring :(
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. oktober 2015 - 12:42 #6
Der er rigtig mange der har dette problem, blot ved at søge på din sætning fandt jeg utallige med problemet.

De fleste anbefaler en clean install af W7.

Men her er en der havde samme problem, han fandt nedenstående løsning.

https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/60ba8a18-6ee1-4807-9ef1-7e8a1febaeaa/how-to-fix-windowsupdate80070570-windowsupdatedt000?forum=w7itprosecurity

----------------------------------------------------------------

Problem is now FIXED!!  Problem was caused by a root kit virus, Rootkit.Boot.Pihar.c.

A Previous post suggested running:  TDSSKiller.exe.

It found the problem

Apparently these type viruses survive a Clean Custom Install with the format option checked!    In this case the virus went undetected by MSE, AntiMalwareBytes and McAfee.  McAfee was the antivirus in control when the infection happened!

After removing the virus I was able to install updates with Windows Update!

En anden har dette.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_other-update/error-windowsupdate80070570-windowsupdatedt000/bbf8e95c-b06b-47c7-a597-074b646f6616?auth=1

At hente den seneste udgave af Windows update.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2015 - 16:26 #7
Det var ærgerligt det ikke løste problemet :-(
Havde håbet det var snavs der var skyld i det.
Ja måske en start helt fra bunden af er den bedste løsning. Det kan være svært at vide hvad der blokerer.
Jeg har hørt om enkelte der har kunnet løse problemer med Windows Update med denne her:

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Men jeg har ikke selv erfaringer med programmet desværre.