Avatar billede jqrn Mester
31. oktober 2015 - 10:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke frigøre plads i udklipsholder

Dette problem opstår kun i Excel for mig, men det er ikke 100% sikkert at det er et excelproblem.

Jeg starter PC. Åbner en ny tom excelfil (eneste program åbnet). Skriver tekst i 5-6 celler under hinanden. Markerer et par stykker og trækker dem lidt til siden for at flytte dem. Det lykkes, men det tager noget tid og jeg får flg fejlmeddelelse:

"Vi kan ikke frigøre plads i Udklipsholder. Det bruges muligvis af et andet program i øjeblikket."

Jeg har
- Office 2013
- win 10
- ingen aktive tilføjelsesprogrammer i Excel

Jeg har
- repareret officepakken
- Søgt på ovenstående tekst på nettet.
- Genskabt problemet, det sker hver gang selv i helt simple filer.
- ikke kunne skabe et tilsvarende problem i Word.

Nogle ideer?

Har excel en indstilling eller andet der udfordrer udklipsholder?

På forhånd tak.
Avatar billede falster Ekspert
31. oktober 2015 - 15:07 #1
Hvis der søges på "Cannont Empty the Clipboard" kommer mange forslag, f.eks.:

http://www.online-tech-tips.com/ms-office-tips/cannont-empty-clipboard/
Avatar billede jqrn Mester
31. oktober 2015 - 16:48 #2
God ide at søge på engelsk! Jeg har forsøgt mig lidt frem og det ser ud til at den fejlmelding jeg oplever, på engelsk er:

"We couldn't free up space on the clipboard. Another program might be using it right now."

Og det jeg har fanget indtil nu er, at synderen skal findes i et andet program, der kører. Eftersom det sker på en nybootet PC må det være noget jeg autostarter...
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2015 - 17:01 #3
Hvis du går i søg og skriver msconfig, og går ind under start fanen kan du se hvad der starter med Windows.
Skriv lige den liste ind her.
Avatar billede jqrn Mester
31. oktober 2015 - 18:31 #4
Efter at have fundet den rette engelske tekst for fejlmeddelelsen, har fundet mange og lange tråde om problemet. Essensen er, at man skal finde et andet program som konflikter med clipboard. For mig var det Glary Utilities memorydefrag.

Andre rapporterede programmer er:
1.    Bing Desktop (fixed?)
2.    ZoneAlarm
3.    MS Internet Explorer 11
4.    MS Outlook
5.    Google Earth
6.    Google Earth Pro
7.    NetGear Genie
8.    Chrome
9.    NoteTab
10.    ZA Extreme Security 13.3.209
11.    TightVNC
12.    Jabra Direct
13.    Skitch
14.    Dropbox
15.    Skype
16.    Teamviewer
17.    Ask Toolbar
18.    MultiMon Taskbar
19.    Real VNC Server
20.    Free Download Manager
21.    M8 Clipboard (Freeclip)
22.    ArcView
23.    Quantum GIS (QGIS)
24.    MapWindow
Avatar billede jqrn Mester
31. oktober 2015 - 18:32 #5
Tak for jeres hurtige reaktion. Det var Falsters ide (simpel, men jeg fik den ikke selv) der ledte mig på sporet, så smid et svar.
Avatar billede falster Ekspert
31. oktober 2015 - 22:48 #6
Det var blot et hint. Det skal jeg ikke have points for. Godt du fik det løst. :-)
Avatar billede evendorff Juniormester
02. november 2015 - 23:07 #7
Da jeg skiftede til win 10, blev min udklipsholder tildelt et format karaktersæt, som var det rene volapyk. Jeg kunne ikke få hjælp af MS (forventlig). Jeg gik tilbage til win 8.1.

Win 10 er en lege og underholdning version.
Avatar billede jqrn Mester
14. januar 2016 - 19:53 #8
lukkes