Avatar billede Mymlan Nybegynder
08. november 2015 - 23:42 Der er 9 kommentarer

Hvad er titlen på denne fjernsyn for dig-miniserie?

Jeg har prøvet, men kan simpelthen ikke huske det.
Her er, hvad jeg kan huske:
Det er en serie på (tror jeg nok) tre afsnit sendt som fjernsyn for dig i 90'erne. Hovedpersonen er en lille dreng, der bor sammen med sin mor i et hus med en have, der er omgivet af en høj hæk, som drengen aldrig har været på den anden side af, og drengen keder sig og savner en legekammerat.
En dag kravler en lille pige igennem et hul i hækken, og de leger sammen. Pigen bor med sin far "østen for solen og vesten for månen", og hun har en glimtende stjerne, som hun viser drengen.
De næste to afsnit går omhandler drengens forsøg på at finde hjem til den mystiske pige - første tur om vinteren, hvor det lykkes ham at finde pigens far, der er i gang med et portræt, men pigen selv er hos sin mor.
Anden gang om foråret, hvor han finder pigen igen.

Er der nogen, der kan huske noget inden retning?
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. november 2015 - 07:16 #1
Kan det være "Skattekortet" du tænker på?

http://www.dr.dk/Bonanza/serie/Boern/Skattekortet.htm
Avatar billede jensenjs Juniormester
09. november 2015 - 16:56 #2
Avatar billede Mymlan Nybegynder
08. december 2015 - 17:50 #3
Niks. Den er ingen af delene. Jeg kender begge dele, og det er ikke dem
Avatar billede Mymlan Nybegynder
08. december 2015 - 17:51 #4
Nej, Skattekortet er det ikke - selvom den også var god
Avatar billede Mymlan Nybegynder
08. december 2015 - 17:51 #5
Nej, ikke den
Avatar billede tryltryl Juniormester
08. december 2015 - 18:55 #6
Opdagelsesrejsen
Avatar billede Mymlan Nybegynder
08. december 2015 - 19:55 #7
Umiddelbart nej. Link til beskrivelse? Jeg kan ikke finde noget om den
Avatar billede poko1 Ekspert
08. december 2015 - 20:08 #8
Prøv at gå disse 7 sider igennem
http://www.dr.dk/Bonanza/kategori/Boern.htm
Avatar billede tryltryl Juniormester
08. december 2015 - 20:32 #9