Avatar billede Blueeyez Mester
12. november 2015 - 11:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ekstern head i .php / html

Normalt så smider man jo en masse information i <head> sektionen, men jeg tænkte på om det er muligt at henvise til en fil der har denne information som self gælder hele websidens ligesom med CSS og designet af ens side? Måske endda om det i den fil er muligt at henvise til diverse siders information så det hele er samlet 1 sted og ikke i individuelt.. og genre simpelt..
Avatar billede Slater Ekspert
12. november 2015 - 12:28 #1
Jeg forstår ikke hvad du mener med "henvise til diverse siders information". Men at inkludere en fil med en sektion af HTML, som skal gå igen på alle undersider, er en af de mest almindelige og simple ting at bruge server-side sprog som PHP til (eller bare SSI, hvis din webserver understøtter det)

I PHP kan det meget simpelt gøres ved at skrive <?php require 'header-fil.php'; ?> - og så have den fælles header i den fil.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. november 2015 - 12:42 #2
Tak, smid et svar :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. november 2015 - 17:02 #3
Jeg ville evt. gå skridtet videre og kigge på et template system.

Kig evt. på h2o, det har jeg tidligere arbejdet med og det synes jeg er smart.

Man laver f.eks. en "hovedside" hvor du så har alle de data der skal gå igen.
Så laver du nogle blocke, der kan udskiftes på siderne, men alt andet bibeholdes.

https://github.com/speedmax/h2o-php
Avatar billede Blueeyez Mester
12. november 2015 - 20:01 #4
Har rodet med WonderCMS før, men tænkte jeg lige ville prøve at lave hjemmesiden fra bunden i stedet :)