Avatar billede foldager Novice
18. november 2015 - 16:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forslag til opgradering søges

Jeg har en aldrende PC.

Bundkort: M4A785TD-V EVO
CPU: AM3socket: AMD Phenom II X3 720
Ram: 4GB
Grafikkort: AMD Radeon HD 6850
HDD: SAMSUNG HD753LJ (ikke SSD)

Den kører Windows 10 og har leveret et godt stykke tid (5 år tror jeg snart).

Hvordan får jeg mere skub i tingene, især krævende spil?
Jeg har ikke mange basse-ører at gøre godt med.......
Avatar billede zer0c00l Juniormester
20. november 2015 - 13:24 #1
__RAM__
Windows 10 alene snupper 1 GB ram ved 32 bit hhv. 2 GB ram ved 64 bit. så har du 2-3 gb tilbage.

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med "krævende spil", men Skyrim f.eks. kræver 2 GB og Ark Evolved 4 GB (minimum).

I alle tilfælde bevæger du dig lige på grænsen.

Min klare erfaring er, at hvis din PC har i underkanten af ram, så er en opgradering hér ENORMT givende. Desuden er det noget af det billigste at opgradere, så det er jo kun et plus :-)

__SSD__
Giver ikke i sig selv ydelse, men mindsker drastisk tiden det tager at loade et styresystem, program eller spil. En opgradering her er også billig og enormt behagelig. Hvis det primært er lag du forøger at bekæmpe, er det dog ikke her, du bør sætte ind.

__GPU / CPU__
Dit gafikkort kommer desværre nok aldrig til at køre enormt krævende spil på et niveau, du kan være tilfreds med, men både din CPU og GPU skulle ifølge systemrequirementslab.com for eksempel kunne køre Skyrim uden de store problemer.
Avatar billede foldager Novice
12. januar 2016 - 09:25 #2
Tak Zer0

Smid gerne et svar.
Jeg havde nogenlunde de samme tanker. Desværre er de nye ram jeg har købt lidt vanskelige at få til at virke med det gamle bundkort, så jeg overvejer at skifte det hele alligevel....
Avatar billede zer0c00l Juniormester
13. januar 2016 - 11:51 #3
Æv. Håber, du finder en god løsning :-)