Avatar billede Tuborgclassic Nybegynder
20. november 2015 - 20:59 Der er 6 kommentarer

Windows 10 grafikkort problem

Hej Eksperter!
Håber der er nogle der har mulighed for at hjælpe mig, efter jeg har opdateret min computer til windows 10 for et par måneder siden, får jeg
2-3 gange om dagen følgende besked når jeg sidder og gamer:
VIDEO_TDR_FAILURE igdkmd64.sys i bund og grund får den min computer til at gå totalt i sort, og får den til at genstarte..
Dette skulle være et problem med en driver sådan som jeg forstår det.
Min computer er en Lenovo Y50 med 16 gb ram og et Geforce GTX 860 M grafikkort.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med overstående, og beklager hvis dette spørgsmål ikke er kommet i den rigtige kategori (First post)
Avatar billede kurtba Ekspert
20. november 2015 - 21:43 #1
Der findes mange, som klager over denne fejl.
https://www.google.dk/search?q=VIDEO_TDR_FAILURE+igdkmd64.sys&ie=&oe=
Det tyder på, at det er den indbyggede Intel grafikdriver der er i pc.en udover nvidia grafikkortet.
Jeg har ikke lige fundet en endelig løsning, men prøv hos Lenovo at finde en opdateret Intel vga driver.
Mon ikke det er her, du kan hente den:
http://support.lenovo.com/dk/da/products/laptops-and-netbooks/lenovo-y-series-laptops/y50-70-notebook-lenovo

Flere beskriver, at de har løs problemet ved at deaktivere intel driveren, men det kan ikke anbefales, da flere så også beskriver, at det sløver grafikken og deaktiverer udgående vga signal.
Det skyldes nok, at Intel driveren bliver brugt til de fleste opgaver. Kun når der er brug for kræfter træde Geforce til.
Avatar billede Tuborgclassic Nybegynder
05. december 2015 - 10:03 #2
Det var lige præcis det der var galt.. Intel kom med en opdatering til deres grafikkort som ikke sker specielt tit. den steg med 150 "point" i opdateringen. Tak for hjælpen Kurtba
Avatar billede kurtba Ekspert
05. december 2015 - 23:11 #3
Velbekomme.
Avatar billede IK1 Praktikant
05. februar 2019 - 15:11 #4
Jeg har en HP bærbar med windows10.I et stykke tid er billederne på skype blevet misfarvede. Alt er nærmest pink også hos modtageren - den anden vej er der ikke problemer. Jeg har fået at vide at jeg skal tilrette grafikkort men kan ikke finde en vejledning til windows10 - kun til 7 HJÆLP PLEASE
Avatar billede kurtba Ekspert
05. februar 2019 - 22:16 #5
Hvem siger, at du skal tilrette  grafikkort og hvordan gøres det i win 7.
Et gæt fra mig kunne være, at din uploadhastighed er for lille eller det måske er dit webcam, som fejler.
Ellers burde der næsten også være grafikfejl andre steder, hvis det er grafikkortet, som der er noget i vejen med.
Avatar billede IK1 Praktikant
06. februar 2019 - 07:07 #6
Tak for svar. Jeg prøver at checke op på det.