Avatar billede Morten Professor
22. november 2015 - 13:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

mysqli select

Hej Eksperter

Har lige et problem med at få noget frem.
Jeg henviser fra min ip i browseren. For at få fat i databasen.
Men der kommer ikke noget.

Min kode:

/* Select et prepared statement */
if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT `brugerid`, `mainid`, `privat`, `prisid`, `billede`, `vare`, `pris`, `fastpris`, `antal`, `navn`, `efternavn`, `adresse`, `postnr`, `bynavn`, `kontaktnr`, `email`, `fragt`, `flerevare`, `betalt`, `vareid`, `allevare`, `dato`, `tid`, `datetime`, `varenr` FROM `brugervareoversigt` WHERE prisid = '. $_GET['prisid'])) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('iissssssisssissssssissssi', $id);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_POST['prisid'];

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Bind resultatet */
    $stmt->bind_result($brugerid, $mainid, $privat, $prisid, $billede, $vare, $pris, $fastpris, $antal, $navn, $efternavn, $adresse, $postnr, $bynavn, $kontaktnr, $email, $fragt, $flerevare, $betalt, $vareid, $allevare, $dato, $tid, $datetime, $varenr);

    /* Hent rækker og udskriv data */
    while ($stmt->fetch()) {
          echo '<form action="vare_bestilling_sender.php?prisid=' . $_GET['prisid'] . '" method="POST" enctype="multipart/form-data" name="form">
        <div id="v_opstilling" style="width:600px; background-image:url(../design/media/baggrund.png);">
<table width="600" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" id="vs_opstilling">
  <tr>
    <td colspan="3" valign="top" class="sv_overskrift">Forsendelses oplysninger</td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst"><label for="navn">Navn:</label></td>
    <td width="298"><input name="navn" type="text" style="background-color:transparent; border:transparent;" required id="navn" value="' . $navn . '" size="40" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst">Efternavn:</td>
    <td><label for="efternavn"></label>
      <input name="efternavn" type="text" style="background-color:transparent; border:transparent;" required id="efternavn" value="' . $efternavn . '" size="40" /></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst"><label for="adresse">Adresse:</label></td>
    <td><input name="adresse" type="text" style="background-color:transparent; border:transparent;" required class="textfield" id="adresse" value="' . $adresse . '" size="40" /></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst"><label for="postnr">Post nr.:</label></td>
    <td><input name="postnr" type="number" style="background-color:transparent; border:transparent;" required id="postnr" value="' . $postnr . '" size="40" /></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst">By:</td>
    <td><label for="by"></label>
      <input name="by" type="text" style="background-color:transparent; border:transparent;" required id="by" value="' . $bynavn . '" size="40" /></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst">Kontakt nr.:</td>
    <td><label for="kontaktnr"></label>
      <input name="kontaktnr" type="number" style="background-color:transparent; border:transparent;" required id="kontaktnr" value="' . $kontaktnr . '" size="40" /></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst">E-mail:</td>
    <td><label for="email"></label>
      <input name="email" type="mail" style="background-color:transparent; border:transparent;" required id="email" value="' . $email . '" size="40" /></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst">Vare:</td>
    <td class="mailform_tekst"><label for="varenr"></label>
      <textarea name="varenr" cols="40" rows="16" readonly="readonly" style="background-color:transparent; border:transparent;" class="mailform_tekst" id="varenr" action="" text="text">';

        echo $varenr;

echo 'Pris i alt: ' . $row_rsPris['SUM(pris)'] . ' kr.
Antal i alt: ' . $row_rsAntal['SUM(antal)'] .' stk.

Betal med Mobil Pay
På nr.: 20284473

Du kan også overføre pengene på
Reg.nr.: 3193 Kontonr.: 3205502246
      </textarea></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst">Besked:</td>
    <td><textarea name="besked" cols="40" rows="1" id="besked"></textarea></td>
    </tr>
  <tr>
    <td width="107" valign="top" class="mailform_tekst"><legend>
      <label for="t11">Ønskes kopi?</label>
      </legend></td>
    <td class="textfield"><legend>
      <input name="customer_copy" type="checkbox" id="t5" checked="checked" />
      <label for="t10">&nbsp;</label>

      &nbsp; &nbsp;</legend></td>
    </tr>
  <tr>
    <td valign="top" class="mailform_tekst">Fragt?</td>
    <td class="mailform_tekst"><label for="fragt"><strong>OBS: Fragt aftales.</strong><br />
      <br />
  <input name="submit" type="submit" style="background-image: url(../design/knap.png);border-bottom-left-radius: 6px; border-bottom-right-radius: 6px; color:#FFF; font-weight:bold; font-size:20px" id="t10" value="Godkend " /></label>
      <label for="checkbox">
        <input name="pris" type="hidden" id="pris" value="' . $pris . '" />
        <input name="antal" type="hidden" id="antal" value="' . $antal . '" />
        <input name="tid" type="hidden" id="tid" value="' . date('G:i:s') . '" />
        <input name="dato" type="hidden" id="dato" value="' . date('Y-m-d') . '" />
        <input type="hidden" name="MM_insert" value="form" />
        <input name="vare" type="hidden" id="vare" value="' . $vare . '" />
        <input name="vare" type="hidden" id="vare" value="' . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . '" />
      </label></td>
    </tr>
  <tr>
    <td valign="top" class="mailform_tekst">Betalingsmetoder: </td>
    <td class="mailform_tekst">Paypal
      <input type="radio" name="paypal" id="radio" value="paypal" />
      Mobilpay
      <input type="radio" name="mobilpay" id="radio2" value="mobilpay" />
      <label for="mobilpay">Bank overf&oslash;rsel
        <input type="radio" name="bank" id="radio3" value="Bankoverf&oslash;rsel" />
      </label></td>
  </tr>
</table>

</div>
<legend>

<!-- n?ste input skjules med css for almindelige brugere, kun spambotter ser (og udfylder sandsynligvis) feltet -->

<span class="ikkese">
<label for="t7">Subject:</label>
<input id="t7" type="text" name="subject" />
</span><br />
</legend>
</form>
      <span class="mailform_tekst">N&aring;r betalingen er overf&oslash;rt vil din ordre behandles.<strong>&nbsp;HUSK at skrive Adresse eller tlf. nr. Hvis du overf&oslash;re pengene.</strong></span><br /></td>
    <td width="164" align="center" class="overskrift">';
}}

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2015 - 13:39 #1
får du nogle fejl ??
hvis ikke har du slået error reporting til (gør det)

ref

if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT `brugerid`, `mainid`, `privat`, `prisid`, `billede`, `vare`, `pris`, `fastpris`, `antal`, `navn`, `efternavn`, `adresse`, `postnr`, `bynavn`, `kontaktnr`, `email`, `fragt`, `flerevare`, `betalt`, `vareid`, `allevare`, `dato`, `tid`, `datetime`, `varenr` FROM `brugervareoversigt` WHERE prisid = '. $_GET['prisid'])) {
    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('iissssssisssissssssissssi', $id);
    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_POST['prisid'];

hvor mange spørgsmåls tegn har du i din select ?? ( svar 0 )
hvor mange parameter skal du binde (bind_param) ?? ( svar 0)
Avatar billede Morten Professor
22. november 2015 - 15:26 #2
Har lavet den om til

/* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('i', $id);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_POST['prisid'];

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

Har slået den til, der kommer ikke nogen fejlmeddelelser frem.
Avatar billede Morten Professor
22. november 2015 - 16:12 #3
$stmt->bind_param('s', $id);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_POST['prisid'];

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

hjalp heller ikke
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2015 - 16:17 #4
har du også rettet
WHERE prisid = '. $_GET['prisid'])) {
til
WHERE prisid = ?')) {

hvordan kan du både poste og get'e din prisid
$id = $_POST['prisid'];
$_GET['prisid']

er prisid et heltal ??
$stmt->bind_param('i', $id);
/* Sæt værdier på parametrene */
$id = $_POST['prisid'];
svaret du lige på
>$stmt->bind_param('s', $id);

hvor er disse definered
echo 'Pris i alt: ' . $row_rsPris['SUM(pris)'] . ' kr.
Antal i alt: ' . $row_rsAntal['SUM(antal)'] .' stk.

bliver dit sql statement i det hele taget udført ??
ret
$stmt->execute();
til
$status = $stmt->execute();
echo $status; // test true/false

set en else på din if ($stmt = $hellestrik->prepare('
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2015 - 16:21 #5
prøv at kigge på
http://php.net/manual/en/mysqli-stmt.num-rows.php
så kan du se hvor mange rækker du har
Avatar billede Morten Professor
22. november 2015 - 16:23 #6

Det virker fint sådan:
if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT `brugerid`, `mainid`, `privat`, `prisid`, `billede`, `vare`, `pris`, `fastpris`, `antal`, `navn`, `efternavn`, `adresse`, `postnr`, `bynavn`, `kontaktnr`, `email`, `fragt`, `flerevare`, `betalt`, `vareid`, `allevare`, `dato`, `tid`, `datetime`, `varenr` FROM `brugervareoversigt`

Så kan ikke se hvad der skulle være galt med con.
Det er så bare ikke helt op i min ip. så kommer alle sammen bare.

Har også prøvet med
if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT `brugerid`, `mainid`, `privat`, `prisid`, `billede`, `vare`, `pris`, `fastpris`, `antal`, `navn`, `efternavn`, `adresse`, `postnr`, `bynavn`, `kontaktnr`, `email`, `fragt`, `flerevare`, `betalt`, `vareid`, `allevare`, `dato`, `tid`, `datetime`, `varenr` FROM `brugervareoversigt` WHERE prisid = ?'

Virker heller ikke.
Avatar billede Morten Professor
22. november 2015 - 16:29 #7
Har prøvet sådan:

/* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('s', $id);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_POST['prisid'];

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

/* store result */
    $stmt->store_result();

    printf("Number of rows: %d.\n", $stmt->num_rows);
    /* Bind resultatet */
    $stmt->bind_result($brugerid, $mainid, $privat, $prisid, $billede, $vare, $pris, $fastpris, $antal, $navn, $efternavn, $adresse, $postnr, $bynavn, $kontaktnr, $email, $fragt, $flerevare, $betalt, $vareid, $allevare, $dato, $tid, $datetime, $varenr);

Avatar billede Morten Professor
22. november 2015 - 16:33 #8
Der sker bare ikke noget
Avatar billede Morten Professor
22. november 2015 - 16:34 #9
Og har noget på databasen
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2015 - 16:38 #10
har du prøvet at echo din $id ??
>Har også prøvet med
>if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT `brugerid`, `mainid`, `privat`, `prisid`, `billede`, `vare`, `pris`, `fastpris`, `antal`, `navn`, `efternavn`, `adresse`, `postnr`, `bynavn`, `kontaktnr`, `email`, `fragt`, `flerevare`, `betalt`, `vareid`, `allevare`, `dato`, `tid`, `datetime`, `varenr` FROM `brugervareoversigt` WHERE prisid = ?'

/* Bind parametre */
$stmt->bind_param('s', $id);
/* Sæt værdier på parametrene */
$id = $_POST['prisid']; // skal måske være  $id = $_GET['prisid'];
echo $id;
Avatar billede Morten Professor
22. november 2015 - 18:51 #11
Sådan så virker det, havde prøvet det før men garanteret uden at fået ændret til "?"

Nu virker det i hvert fald :o)

Mange tak ronols.
Du må meget gerne sende et svar. ;o)

Kom frem til:

if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT `brugerid`, `mainid`, `privat`, `prisid`, `billede`, `vare`, `pris`, `fastpris`, `antal`, `navn`, `efternavn`, `adresse`, `postnr`, `bynavn`, `kontaktnr`, `email`, `fragt`, `flerevare`, `betalt`, `vareid`, `allevare`, `dato`, `tid`, `datetime`, `varenr` FROM `brugervareoversigt` WHERE prisid = ?')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('s', $id);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $id = $_GET['prisid'];

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2015 - 19:17 #12
får du her