Avatar billede legre1 Nybegynder
30. november 2015 - 17:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan man få, for sådan en computer nu om dage?

Hej Eksperter, brugte ting falder i værdi med tiden, men hvad tænker i, at jeg kan få for min computer. Hvad er den værd?

Processor: Intel® Core™ i7-3930K
(12M Cache, 3.80 GHz, 6 Cores, 12 Threads)
(Kan overclockes op til 4.8Ghz, med nuværende køler)

Ram: G Skill Ripjaws Z 16GB DDR3 PC17000 2133MHZ
(4x4GB Quard-Channel Memory)

Bundkort: ASUS Rampage IV Extreme

Grafikkort: GV-R787OC-2GD, Gigabyte AMD Radeon HD 7870
(2GB GDDR5, Memory Clock 4800 MHz, GPU Clock 1100MHz, PCI-E 3.0)

Harddisk: OCZ Solid 3 SATA III, 128GB
Harddisk: Western Digital 1TB SATA III, 64 MB Cache

Kabinet: Antec Three Hundred Two
(God intern køling, hastigheden ændres automatisk alt efter systemload)
(ThermalTake Low Noice Fans: 2 stk. 80mm, 2stk. 120mm, 1 stk 160mm)

PSU: Novatech 1000W Power Station V2 Black Edition
(Ikke modulær, kan trække 3xPCI-E grafikkort)

Ældre system, alt garanti er udløbet.
Kvitteringer kan fremskaffes, hvis ønsket.
Køre som en drøm, særdeles velholdt og velkørende!

Nypris Ca. 16000,-
Køber man delene, på forskellige Amazonsider, er prisen Ca.12590,-
Avatar billede ebe Praktikant
30. november 2015 - 19:25 #1
svært at sige.. det er et super lækkert system, men der er mange nye ting. du skal nok ikke regne med mere end 4.000 til 6.000.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke sælge det.
Avatar billede legre1 Nybegynder
30. november 2015 - 19:50 #2
Ja desværre, jeg havde håbet på 8000 kr, men frygtede 6000 kr. eller under. Alle dele er købt omkring, 30-11-2011. Så lidt over 3 år gammelt. Det sjove er, at mit bundkort koster mere nu om dage, og at min CPU næsten koster det samme.

Her er priserne på delene, hvis man skulle ind på Amazon og købe dem nu, nypris = hvad det stadig sælges for, brugt = hvad de tager for det hvis man køber det brugt.

CPU:
Intel® Core™ i7-3930K
(3177 kr. nypris)

GFX:
GV-R787OC-2GD, Gigabyte AMD Radeon HD 7870,
(1094 kr. brugt)

RAM:
G Skill Ripjaws Z 16GB DDR3 PC17000 2133MHZ
(762 kr. nypris)

MBR:
ASUS Rampage IV Extreme
(3106 kr. nypris)

HDD:
OCZ Solid 3 SATA III, 128GB
(353 kr. brugt)

HDD:
Western Digital 1TB SATA III
(480 kr, nypris)

PSU:
Novatech 1000W Power Station V2 Black Edition
(849 kr, nypris)

Kabinet:
Antec Three Hundred Two
(388 kr, nypris)
Avatar billede legre1 Nybegynder
30. november 2015 - 19:58 #3
Der er for i alt 10069, de 12590 er inkl. case kølere og CPU fan, i øvrigt en Cooler Master Hyper 412S.
Avatar billede legre1 Nybegynder
30. november 2015 - 20:28 #4
Har altid gerne ville overclocke systemt, én ind i helvede, men min kæreste syntes at det larmer for meget, når systemet kommer under press, fordi maskinen står i stuen :) Så jeg har aldrig rigtig fået det gjort, men jeg har selvfølgelig prøvet at udnytte mit OC setup en enkelt gang eller to, jeg købte delene med henblik på at tune det hele, og min CPU kan let klare 4.8Ghz eller mere uden at blive varm. Mine ram klare snildt 2333 Mhz, men der mangler blot en RAM køler for at kunne køre BCLK Speed over 190 på mit MB, da de bliver ret varme. Mit GFX har jeg også prøvet at clock, yderligere end factory default. Den ligger gerne på 40% fan speed under full load, men tager gerne i mod en forhøjning på 5000 MHz Memory Clock, samt 1200 Core Clock, men så bliver det også varmt, hvor ved kabinettets ThermalTake kølerne, går tæt på full load ved 22.5 dBA, ikke øredøvende, men mere behageligt med høretelefoner på :)

Dog at sige, systemet slet ikke har været under det præs som det har fortjent/er bygget til. Det ville dermed glæde mig, hvis en rigtig overlock guru kunne få mere gavn af det, end mig.
Avatar billede ebe Praktikant
30. november 2015 - 20:39 #5
du kan sagte overclocke uden at det larmer for meget. min i5 4690k kører stille og rolig 4.4 Ghz uden larm. Delidded og evo 212 køler. vælg offset overclocking. Min kører med 34C idle og max 70C ved stresstest. 800Mhz-4.400 Mhz. Den kommer ved normal brug ikke over 55C.
Avatar billede ebe Praktikant
30. november 2015 - 20:45 #6
men det er vanskellig at spå en pris, det er virkelig gode grejer, og du kan være heldig at finde nogen som synes det er lige det han leder efter
Avatar billede ebe Praktikant
01. december 2015 - 09:25 #7
prøv at oprette spøgrsmålet her: http://www.tweak.dk/forum/board1-hardware-tilbehoer/
Avatar billede legre1 Nybegynder
01. december 2015 - 09:45 #8
Tak for hjælpen, smid et svar ;-)
Avatar billede ebe Praktikant
01. december 2015 - 09:56 #9
200 point er godt nok meget, læg et svar også og vi deler i porten :)
Avatar billede legre1 Nybegynder
01. december 2015 - 10:26 #10
Hvad du ønsker, skal du få :)
Avatar billede ebe Praktikant
01. december 2015 - 10:42 #11
omg.. lol.. ok takker :)