Avatar billede mette1105 Nybegynder
03. december 2015 - 12:36 Der er 4 kommentarer

Optagede videoklip har lyd, men intet billede, når de afspilles

VIGTIGE VIDEOKLIP af min nu 9 årige søn, fra hans fødsel og frem kan ikke længere afspilles. Når jeg afspiller videoerne, er der lyd på men intet billede. Hvad kan være galt? Videoerne er overflyttet fra MAC til en Acer-pc.
Avatar billede eurositi Ekspert
03. december 2015 - 13:04 #1
Installér VLC media player (http://www.videolan.org/vlc), så kan du afspille det. Videoen er sandsynligvis i Apple QuickTime videoformat, som ikke er installeret på en PC på forhånd.
Hvis du vil afpsille videoen MED billede i f.eks. Windows Media Player, kan du installere:
K-Lite codec Basic, eller
CCCP (Core Community Codec Pack)

Begge skulle gerne være meget rene og fri for spyware.
Avatar billede tryltryl Juniormester
03. december 2015 - 13:05 #2
Det skyldes med 99% sikkerhed, at din afspiller ikke forstår videoformatet (du mangler et codec).

Du kan prøve med vlc. Den har indbygget understøttelse af de fleste formater.
Avatar billede mette1105 Nybegynder
03. december 2015 - 14:24 #3
1000 tak for jeres svar. Det vil jeg prøve.
Avatar billede mette1105 Nybegynder
03. december 2015 - 15:37 #4
Det virker nu med VLC :-)