Avatar billede simonhoej Nybegynder
06. december 2015 - 20:03 Der er 7 kommentarer

Lav volumen fra pladespiller

Hej.
Jeg står og har købt en pioneer pladespiller. Den vil jeg gerne tilslutte min Marshall Hanwell højtaler. Problemet er, at min højtaler spiller meget lavt, når min plade spiller er tilsluttet, selvom den får max styrke. Min plade spiller er tilsluttet højtaleren via et RCA-hun --> jack omformer.

Hvad kan grunden være til dette? Er det fordi jeg skal have en RIAA-forstærker imellem, eller?
- Håber i kan hjælpe :)
Mvh Simon
Avatar billede am2oft Praktikant
06. december 2015 - 20:30 #1
Hvilken indgang benytter du?
Avatar billede simonhoej Nybegynder
06. december 2015 - 20:34 #2
Den har kun én indgang. 3.5mm input.
Avatar billede am2oft Praktikant
06. december 2015 - 20:45 #3
Så er der ingen vej uden om en RIIA forstærker, du skal alligevel have signalet igennem en RIIA korrektion for at få det til at lyde rigtigt.

Mvh.
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2015 - 20:47 #4
Ja, du skal bruge en RIAA-forstærker mellem pladespiller og højttalere, hvis ikke RIAA'en allerede er indbygget i pladespilleren eller den forstærker, som leverer signalet til højttalerne.
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2015 - 20:48 #5
Arghh.... glemte at opdatere :-)
Avatar billede simonhoej Nybegynder
06. december 2015 - 20:51 #6
Det lyder godt! Jeg takker for hjælpen :)

- Simon
Avatar billede am2oft Praktikant
06. december 2015 - 21:04 #7
Selv tak
Du lukker selv, mangler ikke point

Mvh.