Avatar billede Slettet bruger
11. december 2015 - 00:11 Der er 7 kommentarer

bærerbar med 8 gb eller 16 gb?

Hej alle eksperter

Idet jeg skal til at investere i en ny bærerbar har jeg brug for at vide om et par ting før jeg kaster mig ud efter jagt på et nyt dyr.
Da bærerbar med processer i7 og 16 GB er for dyrt, har jeg hørt at der også findes bærerbar med i7 processor og 8 GB ram der er bedre eller mindst ligeså godt som en bærerbar med i7 processor og 16 GB ram - kan det passe? Og hvad skal man lægge mærke til når man skal gå efter en bærerbar med i7 og 8 GB ram? Mit budget lægger nemlig i omegn af 5500-6000 kr.

Håber i venlig sjæl kan hjælpe.
11. december 2015 - 09:00 #1
Hvad skal maskinen bruges til?

Om du kan "nøjes" med 8Gb RAM afhænger jo af, om du har RAM-krævende opgaver.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2015 - 11:33 #2
Her et par muligheder! Jeg ville så gå efter at den skal kunne udvides til 16 Gb.RAM
15,6"  Skærm
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar-laptop.aspx?notebook-type=%5BNotebook%5D&display-stoerrelse=(eq+15.6)&producent=%5BAsus%2CLenovo%5D&pris=(5000-6000)&instock=Ja&ram=(gte+8589934592)&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
17"Skærm
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar-laptop.aspx?notebook-type=%5BNotebook%5D&display-stoerrelse=(eq+17.3)&producent=%5BAsus%2CLenovo%5D&pris=(5000-6000)&instock=Ja&ram=(gte+8589934592)&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
Du kan udvide  dine kriterier ved at Trykke på Alle Filtre.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2015 - 11:37 #3
Her får du alle muligheder Eksperten kan ikke det med lange Url:

Her et par muligheder! Jeg ville så gå efter at den skal kunne udvides til 16 Gb.RAM
15,6"  Skærm
http://kortlink.dk/edbpriser/k4bc
17"Skærm
http://kortlink.dk/edbpriser/k4bd
Du kan udvide  dine kriterier ved at Trykke på Alle Filtre.
14. december 2015 - 10:23 #4
Ikke let at hjælpe dig, når du ikke selv deltager i tråden!!!
Avatar billede dustie Mester
15. december 2015 - 04:23 #5
Med mindre du (seriøst) skal bruge software som Photoshop, 3D studio max, *CAD programmer osv. så er 8GB mere end nok. Det vigtigste for hastigheden er at den bærbar er med en nogenlunde CPU og en SSD disk. Hvis du skal spille på den er en I5 og et godt grafikkort også langt at foretrække frem for en I7 og et mindre godt grafikkort. Det samme vil i de fleste tilfælde også gøre sig gældende ved brug af de overnævnte programmer. Kort sagt kan pengene bruges langt bedre end på RAM og at gå fra I5 til I7.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2015 - 06:53 #6
Kronzi Man får som vanligt ingen svar og du afslutter aldrig dine Tråde !!!!! :-(
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Kronzi
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2016 - 17:14 #7
Tak for hjælpen