Avatar billede dudu Nybegynder
11. december 2015 - 12:07 Der er 17 kommentarer

forklaring på kode

Hej

er der nogle som vil forklaring mig hvad der sker i koden :

    public void saveInsulin(View view)
    {
        double insulin = Double.parseDouble(insulin2.getText().toString());
        String dateI=  e7.getText().toString();
        String timeI = e8.getText().toString();
        userDbHelper=new InsulinDbHelper(context);
        sqLiteDatabase=userDbHelper.getWritableDatabase();
        userDbHelper.addinnInsulin(insulin, dateI, timeI, sqLiteDatabase);
        Toast.makeText(getBaseContext(), "Data gemt", Toast.LENGTH_LONG).show();
        userDbHelper.close();
    }

tak for hjælp
Avatar billede dudu Nybegynder
11. december 2015 - 12:08 #1
Forklar mig
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2015 - 18:26 #2
Koden er vel stort set selvforklarende.

(jeg tror at de .toString() er ovefloedige)
Avatar billede dudu Nybegynder
11. december 2015 - 21:52 #3
jeg skal lave et sekvensdiagram ud fra koden.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2015 - 04:12 #4
Ja.

Saa du har:

this
insulin2
e7
e8
userDbHelper
sqLiteDatabase
Toast

objekter som du skal lave kald imellem.
Avatar billede dudu Nybegynder
12. december 2015 - 13:47 #5
det er sker er når man trykker på saveInsulin vil der blive kaldet getWritableDatabase(), som åbner databasen og hvor man vil kunne skrive data i databasen. der er en metode som gemmer dataene og det er  addinnInsulin(insulin, dateI, timeI, sqLiteDatabase); og derefter vil
getBaseContext() blive kaldet.

Korrekt ?
Avatar billede dudu Nybegynder
13. december 2015 - 15:21 #6
Ved du hvordan man laver sekvensdiagrammer i android Studio ?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2015 - 15:45 #7
Er der et UML vaerktoej i Android Studio?
Avatar billede dudu Nybegynder
13. december 2015 - 15:53 #8
nej
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2015 - 16:10 #9
Saa hvis du skal lave et UML diagram saa skal du vel have fat i et UML vaerktoej.
Avatar billede dudu Nybegynder
13. december 2015 - 16:20 #10
Jeg har download Visual Paradigm
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2015 - 17:02 #11
Saa kan du jo tegne sekvens diagram.

(hvis jeg husker rigtigt er VP dog et ret indviklet program)
Avatar billede dudu Nybegynder
14. december 2015 - 13:36 #12
ok jeg har prøvet at lave et sekvens diagram. men jeg ved ikke helt om det er rigtigt eller ej

men jeg ved ikke hvordan jeg skal vise dig hvad jeg har lavet, da jeg ikke ved hvordan man sætter billeder ind
Avatar billede dudu Nybegynder
14. december 2015 - 14:38 #13
jeg sender hermed linket til sekvensdiagrammet, vil du gerne se om det er korrekt http://www.studieportalen.dk/Forums/ShowFile.aspx?id=1649915
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2015 - 01:27 #14
det viser:

kald af saveInsulin

og linien:

userDbHelper.addinnInsulin(insulin, dateI, timeI, sqLiteDatabase);

men saa mangler der jo stadig en del.
Avatar billede dudu Nybegynder
15. december 2015 - 10:12 #15
ja. dem ved ikke hvor de skal være henne..hvis nu har tid til at hjælp mig med det. vil det være en stor hjælp
Avatar billede dudu Nybegynder
15. december 2015 - 13:43 #16
Jeg har lavet et andet sekvensdiagram, hvis du vil kigge på den og se om den er korrekt
her er linket :

https://www.gliffy.com/go/html5/launch?app=1b5094b0-6042-11e2-bcfd-0800200c9a66&templateId=4218693
Avatar billede dudu Nybegynder
15. december 2015 - 13:46 #17