Avatar billede goldeneagle Nybegynder
12. december 2015 - 13:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows Update

Jeg har fået problemer med at bruge Windows Update på min Windows 7(Starter).
Der søges uden på noget tidspunkt at afsluttes.
Jeg har benyttet Windows Update reperationsværktøjet fra Microsoft uden resultat.
Det viser, at det er gået galt ved sidste opdatering, men det kan ikke udbedre fejlen.
Jeg har så selv slettet de sidste opdateringer, men det hjælper ikke.
Systemgendannelse, Sfc /scannow og chdsk er også benyttet uden resultat.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 15:31 #1
prøv at hente Windows repiar her (20,22 mb)
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html og se om den kan få det til at virke. Der er forskellige værktøjer der måske kan hjælpe dig. Har ikke selv brugt den, men set den anbefalet herinde.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
13. december 2015 - 17:33 #2
Jeg har kørt Windows Repair uden resultat. Et program, der ellers virker meget professionelt.
Har prøvet at deaktivere/aktivere Windows Update i Tjenester men også uden resultat.
Jeg har overvejet, om Microsoft har foretaget en ændring,der forhindrer i brugen af manuel søgning.
Dette for at tilskynde til at skifte til automatisk opdatering, således at Windows 10 bliver installeret.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 18:36 #3
Er det inde fra sikkerheds center under sikkerhed eller vedligehold du har prøvet at reparere Windows Update?

Mener der er et punkt herinde et sted man skulle kunne gøre noget. Måske det kun er på entreprise og pro udgaverne der er dette. Mener jeg engang har fået win update til at virke derindefra.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
13. december 2015 - 21:08 #4
Jeg har benyttet det program, som du henviste til med dit link.
Det gav ikke løsningen til, at Windows Update kunne tilgås manuelt under indstillingen "Søg aldrig efter opdateringer".
Dertil et program fra Microsoft: WindowsUpdateDiagnostic.
Det giver efter skanning følgende melding:"Der opstod problemer under installation af de seneste opdateringer" og med resultatet "Ingen løsning".
Som det tredie har jeg forsøgt med en Windows Update reparation fra selve Windows 7 installationen.
Dette værktøj ligner meget programmet WindowsUpdateDiagnostic.
Ingen resultat.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede falster Ekspert
14. december 2015 - 13:41 #5
Prøv eventuelt denne:

http://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/174196-windows-updater-never-stops-checking-updates.html

nederste tip om Microsoft KB 959077

https://support.microsoft.com/en-us/kb/959077

Start med at tjekke om registry ser rigtig ud.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
15. december 2015 - 20:35 #6
Er "Windows Modules Installer" service det samme som Windows Update ?

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede falster Ekspert
15. december 2015 - 21:04 #7
Der er en sammenhæng:

Service name: TrustedInstaller
Display name: Windows Modules Installer

Description:
Enables installation, modification, and removal of Windows updates and optional components. If this
service is disabled, install or uninstall of Windows updates might fail for this computer

Path to executable:
C:\Windows\servicing\TrustedInstaller.exe

http://computerstepbystep.com/windows_modules_installer_service.html
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
16. december 2015 - 11:23 #8
Er det også den service, der finder og henter de eventuelle opdateringer ?
Jeg får aldrig muligheden for at installere.
Søgningen stopper aldrig.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
24. december 2015 - 15:53 #9
Efter MANGE timers (unødvendigt) arbejde fandt jeg dette:

"Since October of 2015, many users are complaining that Windows 7 looks for new updates extremely slowly. While the PC itself works fine, searching for updates takes 2-4 hours to complete. This seems to be "normal" behavior for now, so please do not try fixing what is not broken".

https://www.winhelp.us/reinstall-windows-update.html

Efter mere end 5 timers søgning blev der fundet 13 vigtige opdateringer ?
Microsoft vil gøre alt, for at få os til at opgradere til W10.

Tak til dem, der har deltaget i løsningen.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 11:07 #10
Velbekomme. Ja Microsoft er meget ivrige for at vi hopper over. Specielt Windows 7 da der ikke på den er Store hvor de kan tjene ekstra penge på de programmer man kan hente der.
Jeg henter opdateringer manuelt her på computeren, og ser jeg KB3035583, bliver den skjult hver gang.