Avatar billede dustie Mester
13. december 2015 - 09:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

USB hun til hun i fuga dåse

Hej eksperter.

Jeg har sat to styk HDMI + USB dåser op men kan ikke få USB til at virke. Desværre har jeg ikke noget at måle med hjemme og kærestens billige et er testet dødt. Så kan en venlig sjæl forklare hvordan ledningerne skal sættes til?

Der er fem skrueterminaler i hver dåse. Begge er USB A (hun). Jeg tænkte det var et simpelt spørgsmål om de skulle gå lige igennem (12345 til 12345) eller krydses*, men ingen af delene virker (Windows melder fejl).

* tænkte krydset må være 12345 til 43215 siden 5 er shield, men hverken 43215 eller 54321 virker

Jeg har selvfølgelig testet udstyr direkte i computer og testet at portene i computeren virker både før og efter.
Avatar billede dustie Mester
14. december 2015 - 14:16 #1
Kablerne er sat korrekt i kan jeg se nu jeg har noget at måle med. Fejlen må være noget med for meget modstand? Volt ligger på 5,04.
Avatar billede dustie Mester
15. december 2015 - 03:59 #2
Det er med at pudse brillerne. Det var en fejl i lodningen i den ene fuga dåse.