Avatar billede mette1105 Nybegynder
14. december 2015 - 14:01 Der er 2 kommentarer

Overførsel af alt fra MAC til ny computer Acer???

Hej Jeg sender min gamle MAC på pension og har derfor anskaffet mig en ny computer, en Acer Aspire V. Men hvordan får jeg flyttet alting fra Mac'en over på den nye computer?? Jeg tænker på *Favorites *Programmer *Musik og lign? Jeg ved jo, der er noget med back-up og så kan man lægge det hele ind igen på den nye pc, men det aner jeg ikke om, hvordan man gør :-/
Man kan vel også betale firmaer for at gøre det? Og hvad koster det så?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. december 2015 - 14:30 #1
Favoritter kan nok overføres rimelig smertefrit. Hvis du bruger Firefox eller Chrome som browser vil jeg mene at det er rigtig nemt.

Programmer kan du ikke overføre. Programmer der er lavet til Mac virker ikke i Windows. Der er nogle programmer som er lavet til både Mac og Windows, men det kræver stadig at der installeres Windows-versionen af programmet på din Acer maskine.

Musik og billeder burde være lige til at overføre.

Dokumenter kan muligvis være en udfordring, hvis de er skrevet i Apples skrivesoftware - men her kender jeg ikke nok til at kunne udtale mig med sikkerhed.

Mht. back-up, så kommer det meget an på hvilken slags back-up der er tale om. Hvis det er Apples indbygget backup software, kunne jeg forestille mig at det ikke er til at indlæse på en Windows PC. Men igen, så er jeg ikke sikker på hvordan det virker.

Jeg synes din fremgangsmåde for at få løst denne opgave er, at du først og fremmest laver en liste med de ting du gerne vil have overført, uden at du tager stilling til hvordan det skal gøres. Herefter, hvis du ikke selv vil kaste dig ud i det, tager du fat i en person eller firma som kan gøre sådan noget for dig.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig yderligere, da jeg ikke har praktisk erfaring med dette.
Avatar billede sky Nybegynder
14. december 2015 - 16:02 #2
Formater en ekstern HD til Exfat. Det kan læses af både OSX og Windows.

Derefter kopiere fra Mac til ekstern HD og kopiere fra den eksterne til Windows-PC.

Hvis docs er lavet i ikke-Windows programmer, kan du muligvis finde konverteringsprogrammer, der kan klare opgaven. er det word, er der ingen problemer.