Avatar billede trim Praktikant
14. december 2015 - 17:11 Der er 5 kommentarer

Win10 fejl

Jeg har nu haft Win 10 siden officiel release og oplever følgende fejl.

Når jeg trykker luk/sluk, så lukker systemet ned, men computeren slukker ikke helt (statinonær)

Et ældre spil (Red Alert2) har kørt fint under Vista i kompatibel mode, men nu bliver det langsommere imens det kører og er til sidst ikke til at rokke ved. Genstart af maskinen nødvendig. Nogle gange får jeg tvunget spillet ud, men så har jeg sort skrivebord uden ikoner, men kan godt trykke på dem alligevel, blot ikke se dem. Min win10 er hentet online og blot opdateret fra Vista, så har ingen fysisk disk jeg kan putte i, og sige reparer. Har selvfølgelig de nyeste drivere
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2015 - 17:23 #1
Hvis du trykker på "download værktøjet nu" og vælger "opret installationsfiler til en anden computer", kan du så ikke få lov til at hente en version af Windows som du selv har installeret?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2015 - 17:36 #2
Eftersom du har hentet den online og opgraderet fra Vista, så har du jo betalt for den, og også modtaget en licens nøgle du skal bruge når du engang skal geninstallere Win 10.
er det ikke korrekt?
Avatar billede trim Praktikant
14. december 2015 - 17:57 #3
Undskyld jeg har opgraderet fra Win 7 selvfølgelig. Gratis opgradering
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2015 - 19:31 #4
Ok. Det gjorde det bare bedre.
#1 burde så være en mulighed for at få et medie du kan reparere eller geninstallere med
Avatar billede DonSkoD Juniormester
15. december 2015 - 15:10 #5
Du skal højst sandsynligt slå "hurtig start" fra i stømstyring.
- Tryk Winkey + R
- Skriv powercfg.cpl
- Vælg "Vælg, hvad tænd/sluk-knapperne gør"
- Vælg "Rediger indstillinger der ikke er tilgængelige i øjeblikket"
- Fjern fluebenet i "Hurtig Start" nede i bunden af siden.
Genstart/sluk PC og se om det har gjort nogen forskel.