Avatar billede holmenshus Nybegynder
21. december 2015 - 17:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

arduno micro

Hej, er spørgsmål vedr. arduini micro relevant i denne kategori?, og er nogle af jer bekendt med denne udgave af arduino ?
pft.
Holmenshus
Avatar billede Xenu Juniormester
21. december 2015 - 19:25 #1
Har én i skuffen?
Avatar billede holmenshus Nybegynder
22. december 2015 - 12:04 #2
HEJ.
Normal ingen problem med upload af andre arduino micro
men den nye jeg har vil ikke acceoptere upkload:
Fejl:Arduino: 1.6.7 (Windows 7), Board: "Arduino/Genuino Micro"

Sketch uses 4.456 bytes (15%) of program storage space. Maximum is 28.672 bytes.
Global variables use 148 bytes (5%) of dynamic memory, leaving 2.412 bytes for local variables. Maximum is 2.560 bytes.
avrdude: butterfly_recv(): programmer is not responding
Problem uploading to board.  See http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload for suggestions.

  This report would have more information with
  "Show verbose output during compilation"
  enabled in File > Preferences.

pft. Holmenshus
Avatar billede Xenu Juniormester
23. december 2015 - 09:22 #3
og den troubleshooting virker ikke?
Jeg har ikke prøvet aurduino micro på win10 endnu, så det må jeg prøve!
Avatar billede Xenu Juniormester
23. december 2015 - 09:53 #4
Avatar billede holmenshus Nybegynder
23. december 2015 - 10:23 #5
Tak for svaret, syntes jeg har prøvet en del, kan det være der er fejl på boardet? power up med blink på tx/rx og på led nogle gange, så det må vel være ok?
port viser sig virutuel<com3> men den vil simpelhen ikke modtage program eks. <blink>, den fremkommer så med viste fejlmelding.
måske må jeg opgive denne, er nok ikke dygtig nok til at gennemskue når der er fejl på de kort.
pft. holmenshus
ps. er der en test, så man kan se om boardet ellers er ok??
Avatar billede Xenu Juniormester
23. december 2015 - 14:52 #6
der er denne her: https://www.pjrc.com/teensy/loader.html
på min er der en "knap" som man skal trykke på, så den går i programming mode. Det er vel ikke det?
Avatar billede holmenshus Nybegynder
23. december 2015 - 15:33 #7
Hej,
Nu taler du vist om en anden boardtype, min er jo om sagt arduino micro, så det jo en anden board, men det mærkelige, der aldrig tidligere har været problemer med upload til arduino micro, er det for tricky, så tak for svarene, hvis vi ikke kommer længere..
pft. Holmenshus
Avatar billede holmenshus Nybegynder
28. december 2015 - 19:44 #8
Hej da der ikke fremkommer flere kommentar til problemet, lukker jeg spørgsmålet, tak for svarene.
Holmenshus
Avatar billede juzas Mester
08. november 2018 - 07:17 #9
Måske en forkert driver. Læs hvordan den installeres her.
https://ardustore.dk/produkt/arduino-pro-mini-usb