Avatar billede Jobbemax Praktikant
28. december 2015 - 00:43 Der er 1 kommentar

Outlook 2010 driller mig lige pludselig.

Hej :)

Jeg har fornylig købt ny computer med Windows 10 og installeret min MS Office 2010 (som jeg har brugt i årevis på den gamle pc med Windows 7).

Efter nogle uger laver Office nogle mærkelige ting på den nye pc:

1: Den sletter alle signaturer, som jeg ellers møjsommeligt havde tastet ind. (Ligger de mon et sted på pc'en? I så fald har den ikke "slettet" dem, men peger ikke på den rigtige sti).

2: Den kan ikke huske email-formatteringen. Dvs. den skrifttype og størrelse, jeg har valgt for emails. Så det skal jeg indtaste hver gang, jeg starter op. (Måske samme problem som ovenfor?).

3: Når jeg skal søge på et ord i en mail, så plejer det at tage 2-3 sekunder. Jeg skal blot skrive søgeordet i søge-feltet i den mappe, jeg vil søge i. F.eks. indbakke eller "sendt post". Nu tager det 1-2 minutter.

Kan nogen sige, hvad pokker der sker her?

Vh Jesper
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2015 - 11:24 #1
Både signaturer og typografi skulle gerne ligge under din brugerprofil på PC´en - se evt. https://support.office.com/en-ca/article/Where-does-Microsoft-Outlook-2010-save-my-information-and-configurations-e178f6d6-1515-4c7e-8202-6c7f4794c0a3

Fejlene du oplever, er så generelle, at jeg ville afinstallere office helt, og installere det på ny. Eller som minimum forsøge at reparere (foregår også fra kontrolpanelets "programmer og funktioner").