Avatar billede kaosdk Novice
05. januar 2016 - 13:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjern Virtuel netværk - Windows 10 Pro

Hejsa!

I forbindelse med Hyper-V har Windows 10 Pro oprettet et såkaldt Virtuelt netværk. Jeg vil dog gerne bruge det almindelige ethernet netværk (lokalt netværkskort) og helt have fjernet Hyper-V da jeg ikke bruger det.

Jeg kan dog ikke afinstallere Hyper-V og jeg kan ikke fjerne det virtuelle netværk.

Hvis jeg deaktiverer det - Så er der ingen internet-adgang.

Har ledt overalt, men ikke fundet en vejledning som fungerer..

Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede poko1 Ekspert
05. januar 2016 - 14:47 #1
Hvad siger enhedshåndteringen er der nogle manglende drivere?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. januar 2016 - 14:53 #2
Avatar billede kaosdk Novice
05. januar 2016 - 15:07 #3
Der mangler ikke drivere - Det har noget med det virtuelle netværk at gøre - Ikke mangel på drivere.

Der må være en måde man kan fjerne det virtuelle netværk skabt af Hyper-V og igen anvende det oprindelige netværk.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2016 - 16:16 #4
Hvis du højreklikker på computer og vælger administrer-tjenester og programmer-tjenester, så kommer du ind hvor man kan ændre på tjenesterne. Herinde står hyper V også, og alle mine tjenester med dette er sat til manuel opstart, da jeg heller ikke bruger det.
At mine står til manuel opstart bevirker ikke at det andet netværk ikke virker.
Avatar billede groenaert Novice
05. januar 2016 - 16:16 #5
Gå ind i Hyper-V manager > Virtual Switchstyring og fjern det virtuelle netkort der.

Mvh.
Grønært
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2016 - 09:45 #6
Er du kommet videre?
Avatar billede kaosdk Novice
10. januar 2016 - 22:29 #7
groenaert / 220661

Hej begge 2,

Først dig 220661 - Det er ikke det der er problemet. Jeg vil gerne bruge mit almindelige netkort - Det som i windows bare hedder "Ethernet" som beskriver det netkort du har i maskinen. Jeg har så også et kort der hedder vEthernet (Ny virtuel switch) hedder den..  VEthernet er den der kører mit netværk nu og det vil jeg gerne have ændret eller rettere fjernet og så bruge mit Ethernet - Altså mit netkort.

Din beskrivelse løser ikke problemet - De er alle "stoppet" - Så de er slet ikke igang..  Jeg vil gerne have "fjernet" virtuel og bruge den anden.. Hvordan gør man det og findes der en vejledning.. Jeg har søgt nettet tyndt, men kan ikke finde en vejledning.

Grønært - Det løser ikke problemet - Har du selv prøvet det eller var det blot et gæt ?      :-)

Sætter pris på jeres forsøg, men det har endnu ikke løst mit problem desværre..  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2016 - 15:57 #8
Har ikke lige flere bud desværre :-(
Avatar billede kaosdk Novice
11. januar 2016 - 22:16 #9
220661 — Tak alligevel for forsøget..
Avatar billede kaosdk Novice
15. januar 2016 - 04:18 #10
Lukker spørgsmål