Avatar billede dlpet Praktikant
05. januar 2016 - 16:55 Der er 9 kommentarer

FTP Server

Hej Jeg har lavet en FTP Server på en Windows Server 2012 R2 men hvis jeg laver en genvej til den under denne computer min private pc, og jeg så skal åbne et dokument skal jeg højre klikke og vælge kopier til mappe og så ligge den evt. på skrivebordet før jeg kan åbne den, nogle der ved hvorfor jeg skal gøre dette. ?? På forhånd tak.
Avatar billede chalde Seniormester
05. januar 2016 - 17:09 #1
FTP = File Transfer Protocol
FTP er til at overføre filer. Du skal ud i en anden protokol (f.eks. SMB eller andet) for at kunne editere direkte.
Alternativt finde en editor der giver mulighed for begge dele i et (men de virker ved at cache filen lokalt, de vil stadig overføre filen, ikke ændre direkte i den ved brug af FTP).
Avatar billede Blueeyez Mester
05. januar 2016 - 19:15 #2
der findes et program til windows der kan tilføje en ftp server som hvis den var en partition, men hvorfor ikke bruge webdav?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2016 - 19:51 #4
ville det ikke være lettere med dokument i dropbox/onedrive/google drev ?
Alt andet lige, så har de også backup af deres servere.
Jeg har ikke helt forstået, at man skal gå en km for at kommer over en å på 2m.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. januar 2016 - 20:07 #5
#4 owncloud

Fordel er at data ligger lokalt :)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2016 - 20:17 #6
De onlinedrev har også en lokal mappe til når man ikke er online. Og de lokale mapper har man jo backup af internt. Du slipper bare for at opfinde noget, der er lavet.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. januar 2016 - 21:56 #7
#6 Løsningerne er altså opfundet, sprøgsmålet er bare om man gider lære eller om man bare følger strømmen ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2016 - 22:33 #8
#7. Påstår du, at jeg ikke gider lære. Eller har du omvendt skrevet dit eget tekstbehandlingssystem fra grunden? Jeg bygger ikke en bil, hvis jeg skal bruge en taxa et par gange.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. januar 2016 - 00:06 #9
#8 Du skriver selv at spørger slipper for at opfinde noget der er lavet.

min eneste pointe er at bare fordi man kan betale sig fra selv at sætte noget sammen, så er det ikke nødvendigvis den bedste løsning.. Når dine data er hos en online tjeneste så skal du ikke regne med noget hvis din data går tabt...
Jeg ved godt en hjemme nas mm kan gå ned, men så er det jo godt man kan lave backup til en harddisk eller en nas i et andet hjem..
fordelen er man har den plads man vil have, man har rigtig god forbindelse selv når ens internet er nede, hvis man da sidder derhjemme... og du styrer selv showet.. det er ikke google, microsoft eller dropbox.. ulempen er vel at det koster nu og her..