Avatar billede Galskab83 Nybegynder
06. januar 2016 - 11:21 Der er 3 kommentarer

Hjælp! Min nye PC fryser og laver en mærkelig lyd i headset.

Hej,

Jeg søger hjælp til at løse et problem med min ny PC købt fra komlett. Jeg har haft maskinen i ca. 2 uger, men nu begynder den pludseligt at opfører sig lidt underligt. Det synes jeg i hvert fald, men er heller ingen haj til den slags.

Det der sker er kort sagt at PC'en efter den har kørt et spil et stykke tid fryser og laver en underlig lyd i mit headset. Det lyder nærmest som en slags statisk støj. Nogle gange to el. flere gange om dagen, andre dage en enkelt gang og nogle dage sker det slet ikke. Det er meget utilregneligt. Derudover har strømforsyningen det med at lave en ret irriterende lyd nå jeg spiller. Så snart jeg minimerer spillet forsvinder lyden, men vender tilbage når jeg genoptager spillet. Den intensiveres også afhængigt af hvor meget spilndhold der er på skærmen. Denne lyd er en slags lys summen.

Er der nogen der evt. har haft samme problem, eller kan gennemskue hvad det kan være? Mine PC-Specs er som følger.:

[b]Corsair CX 750M, 750W PSU[b]
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 4x 6+2pin P

[b]MSI Z170A PC MATE, Socket-1151[b]
ATX, Z170, DDR4, PCIe-x16, D-Sub, HDMI, DVI, USB3

[b]Intel Core i7-6700 Skylake[b]
Socket-LGA1151, Quad Core, 3.4GHz, 8MB, 65W, 14nm

[b]Intel TS15A CPU Air Cooler[b]
High performance air cooler for Skylake, 130w, wor

[b]Intel TS15A CPU Air Cooler[b]
High performance air cooler for Skylake, 130w, wor

[b]Crucial DDR4 2133MHz 16GB (4x4GB)[b]
16GB Kit (4GBx4) DDR4 2133 MT/s (PC4-17000) CL15 S

[b]MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB[b]
PCI-Express 3.0, "Twin Frozr V", DL-DVI-I, HDMI 2.

[b]Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM[b]
SATA3.0, 7mm, 450/450MB/s read/write, SandForce®

[b]Kingston SSDNow V300 480GB 2.5" OEM[b]
SATA3.0, 7mm, 450MB/450MB/s read/write, SandForce®

MS COA Windows 7 Pro Nordic
Avatar billede hejberg Juniormester
06. januar 2016 - 13:55 #1
tjek dine strømforsyning lever den rigtig strøm som den skal samt tjek alle stik sidder rigtig på alt.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2016 - 16:01 #2
Kan være det der hedder Coil Whine" som sikkert kommer fra grafik kortet:

https://www.youtube.com/watch?v=HP73edpQwgc

Start ca 1:40 inde i Video.
Er det den lyd?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2016 - 16:03 #3
Ciol Whine kan også opstå i strømforsyningen.
Om det også er skyld i den lyd du får i headsæt det kan jeg ikke sige om der er en sammenhæng.