Avatar billede JakobS Praktikant
06. januar 2016 - 12:48 Der er 1 løsning

Kan ikke ændre en mappe jeg selv har delt?!

Hejsa

Jeg har to laptops med Win10 og ville dele en mappe med data fra den ene til den anden. På begge computere er jeg logget ind med min microsoft konto. På den ene delte jeg herefter mappen med data med mig selv og gav mig selv "read" rettigheder. I retrospekt skulle jeg nok have sagt "read/write" men jeg sidder på et større universitets-netværk og var usikker på om andre ville kunne se mappen. Under alle omstændigheder kan jeg nu ikke stoppe delingen af mappen igen eller slette den for jeg har ikke rettigheder til at gøre noget som helst ved den. Når jeg kigger under properties->security for mappen ser det således ud:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5364002/Abisko_folder.jpg
Mens jeg selv kun har "read" rettigheder er de fulde rettigheder gået til en "unknown account" som jeg aldrig har hørt om før.

hvordan får jeg ret til at ændre i mappen igen?

Mvh Jakob
Avatar billede JakobS Praktikant
06. januar 2016 - 13:40 #1
Løste selv problemet ved at overtage mappen direkte på denne måde:
http://winaero.com/blog/how-to-take-ownership-and-get-full-access-to-files-and-folders-in-windows-10/