Avatar billede Blunderskov Nybegynder
08. januar 2016 - 13:21 Der er 2 kommentarer

Windows Live Mail væk!

Onsdag slettede jeg Magic Desktop fra min PC, da jeg aldrig har fundet ideen med det program i de 3-4 år jeg har haft PC'en. I går, torsdag, var min Live Mail væk! Ikonet er der og det trykkede jeg på, intet skete, - INTET!
Panik, panik. Jeg var på vej ud ad døren, og må se på det i dag.
Kan det virkelig passe, at Live Mail 'hænger fast' på Magic Desktop? De andre Windows Live programmer (Messenger, Movie Maker og PhotoGallery) starter fint op.

Jeg har her på eksperten.dk fundet ud af, at man kan finde gamle Live Mail filer på C:\.... AppData...., og dem har jeg fundet, men har ikke noget program at smide dem ind i, da Live Mailen jo er helt væk.

Programmet skal selvfølgelig installeres igen, men hvor finder jeg en sikker udgave, og ikke mindst..... vil det have indflydelse på de filer, der ligger i AppData?

Vh.
Avatar billede Blunderskov Nybegynder
09. januar 2016 - 12:30 #2
Hej poko1

Tak for filen. Jeg satte den i gang i går, og efter 5 minutter var den stadig i gang med at ' forberede installation', også efter 15 min. .... Hmm!
Efter 30 minutter blev jeg ret træt af, den ikke kom videre, men jeg kunne ikke lukke den, som den ellers giver mulighed for. Grrr!
Jeg lod den stå, mens jeg lavede noget andet, i en halv time mere. Selvfølgelig ingen ændring. Pc'en gik i dvale, og jeg lod den være.
I dag loggede jeg på igen, og Essentials fortsatte som jeg havde forudset, - altså, ingenting skete. Jeg genstartede PC'en, og dét helt uden bøvl/spørgsmål som man normalt får, når der er åbne programmer.

Efter opstart, huskede jeg lige at tjekke mailen inden, jeg begyndte ny installation af Essentials 2012. Til min store overraskelse startede min Live Mail op i vers.2011 (som den åbenbart havde før balladen)

Og hvad kan man lære af det??
Det gode gamle råd om at genstarte maskinen, når den opfører sig underligt stadig gælder!  ;-)

Æv, hvor kunne jeg have sparet meget tid og mange frustrationer ved at gøre det....hrmf!

Du skal da alligevel have dine point for svaret, det havde nok hjulpet. Så læg lige et svar til pointgivning.

Tak for hjælpen.