Avatar billede Boejden Seniormester
16. januar 2016 - 22:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google-problemer

Problemer med Google - eller er det Google der er problemet??

"En privatlivspåmindelse fra Google"  ... hvor mange gange skal den udfyldes?? skal man udfylde skemaet hver eneste dag, til jeg har lært at sige ja til alle deres syrede betingelser?? (det minder om en tidligere minister elleman, han sagde, at vi fik lov til at stemme om EU, til vi havde lært at stemme JA!).
Jeg synes det er utåleligt, flere gange at svare på alle de tåbelige betingelser - og sige nej "tak" til al deres sporing og fremtidige specialdesignede reklamebloksudvælgelse.
Tåbelige, da det vil medføre en indskrænket reklameblok/information i en stupid opfattelse af verden: når jeg har købt én barnevogn, så har jeg sikkert brug for ti mere.

Er der nogen der ved, hvorledes jeg får afsluttet Goggles privatlivs"valg"tyrani??
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2016 - 22:39 #1
Ja du skifter søgemaskine:
https://duckduckgo.com/
Avatar billede bvirk Guru
17. januar 2016 - 11:24 #2
Godt beskrevet Boejden - formaster nogen sig til kaste grus i googles identificering af 'enheder der spørger', som f.eks at slette cookies - så mener google at de skal belæres!
I nogle browsere er det muligt at vælge standard søgemaskine - en anden browseruafhængig bekvem (alt-home) måde er at have en lokal startside med søgefelt til ønskede søgemaskine.

Når googling afløses af 'and-søgning'

<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<title>start</title></head>
<body onload="document.gform.q.focus();">
<FORM name="gform" method=GET action=https://duckduckgo.com/>
<INPUT TYPE=text name=q size=100 maxlength=255 value="">
</FORM>
</body></html>
Avatar billede Boejden Seniormester
17. januar 2016 - 14:10 #3
hej bvirk,  jeg forstod frem til (alt-home) ... resten hænger i de små grå og giver ikke mig nogen mening :-(

så hvis 220661 vil give et svar, vil jeg bruge hans forslag - har testet det, og det virker fint ... menjeg vil da meget gerne blive lidt klogere :-)

mvh A
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2016 - 14:45 #4
svar.
Avatar billede bvirk Guru
17. januar 2016 - 19:47 #5
Det var såmænd blot eksempel på et html fragment der kunne bruges som del af en lokal lagret startside - med andre ord: Man kunne sætte https://duckduckgo.com/ som browserens startside eller gemme html snippen (og måske mere) fra #1 i eksempelvis c:\minmappe\start.html og sætte file:///c:/minmappe/start.html som browserens startside - altsammen for at komme til et søge inputfelt vha. alt-home.
Avatar billede Boejden Seniormester
17. januar 2016 - 21:33 #6
hej, takker for forslag og forklaring - den med browser-startsiden køber jeg :-)
mvh A