Avatar billede TTA Seniormester
19. januar 2016 - 22:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 bliver aldrig færdig med at installere opdateringer

Jeg har måttet skifte min harddisk, da den gamle var blevet ustabil, og PCen kunne ikke længere bruges.

Jeg har nu en HP pc med en SSD harddisk, og jeg har indlæst de to recovery disks, der fulgte med PCen i 2013. Det er dog Wondows 8(0). Jeg ville herefter opgradere til Windows 8.1. Hertil får jeg beskeden at Windows 8 skal opdateres, før jeg kan opdatere til Windows 8.1.

Der er anvist en metode til at søge efter opdateringer til Windows 8. Efter meget lang tids venten fandt den 184 opdateringer, hvortil den skriver "Henter opdateringer".

Og så sker der ikke mere. Absolut ingenting. Den hverken henter opdateringer eller installerer noget som helst. Den er bare gået i stå...

Hvordan tvinger jeg PCen videre med W8 opdateringerne - så jeg kan få W8.1!?
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
20. januar 2016 - 11:39 #1
Hvor lang tid mener du er lang tid ???
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 16:06 #2
Der kan godt gå op til 1,5 time før den viser det med at den har hentet opdateringer.

Jeg har selv lige lavet en ny installation af win 8.1 fra en kørende 8.1.
Den var jo opgraderet fra 8,0 men for ikke at starte helt fra bunden, så tog jeg en chance, og den accepterede den 8.0 kode jeg i sin tid aktiverede med, og herefter skulle 160 opdateringer hentes.
Jeg har læst ansdet steds at win 8.1 skulle kunne hentes på Store, men den mulighed har jeg ikke da jeg slet ikke bruger Store.

Du kan få link til min tråd her:
http://www.eksperten.dk/spm/1008392#reply_8207622

Jeg hentede 8.1 her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8

Hvor jeg trykkede på "hent værktøjet nu"
Her kommer man ind i en menu hvor man kan vælge hvilken version man vil hente og i hvilket sprog. Og man skal så også vælge om den skal klargøres på usb eller man brænder den til dvd. Jeg valgte det sidste. Husk hvis du vælger dvd at den skal tjekkes om den er lavet ok.

Du vil i denne forbindelse ikke få de programmer med som der normalt ligger på din recovery. Man må så vurdere om de er så meget værd. Generelt synes jeg det ikke. Formoder din pc er så ny så produktkoden ligger i bios
Avatar billede TTA Seniormester
20. januar 2016 - 19:00 #3
@220661:
Du har ret - det var blot mig der var utålmodig! Efter en times tid begyndte den at installere, så jeg lod blot PCen stå tændt natten over!

Opretter du et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2016 - 19:42 #4
ok. Godt du fik installeret færdigt :-)