Avatar billede krukken Juniormester
20. januar 2016 - 22:07 Der er 5 kommentarer

Virtuel server

Vi leder efter at skabe en hjemmeside på en virtuel server. Der skal være tilknyttet en SQL-server, som gemme data. Vi vil i forbindelse med hjemmeside kunne udstille et antal webservices på hjemmesiden(REST og webservice). Derudover vil vi gerne kunne logge ind på serveren og sætte nogle automatiske jobs op i Task Schulderen.

Hvad skal vi vælge, og hvad ville det billigste produktionsmiljø koste?

Målet med spørgsmålet er at få et konkret pris ift. ovenstående beskrivelse.

Vh. Brian
Avatar billede thomas Praktikant
20. januar 2016 - 23:28 #1
Der er otroligt mange der tilbyder VPS.

F.eks.
AWS - Amazon har et år test af mange af deres services så der kan testes. (Priserne er variable)
Linode (fra $10/m)
Dreamhost (fra $15/m)

Om det skal være dansk udbyder
Meebox (fra 30DKK/m)
VPS Pro (fra 133DKK/m)
SSDVPS (fra 50DKK/m)

Det med pris er lidt mere kompliceret. Det I beskriver er kun hvad der skal køre på serveren så det er processorkraft og hukommelse. Priserne er baserede på processorkraft, hukommelse, harddiskplads og ikke mindst trafik til og fra serveren. Trafik er noget der er meget svært at estimere.

Det kan også være en ide at kigge på skalerende løsninger om trafik og server load skifer meget.

Jeg ville nok selv vælge Dreamhost da det er nemt at skalere op og ned samt at de ikke har en direkte limit på trafik. Det er dog en svær ting at vælge VPS eller Cloud leverandør. Mange ting der spiler og det er måske bedst at kontakte de forskellige og snakke med dem om det.

Held og lykke med projektet.
Avatar billede krukken Juniormester
21. januar 2016 - 12:14 #2
Hej med dig,

Tak for dit svar. Kan også kører C# og eventuelt MVC?

Du nævner slet ikke Azure - er er en grund til det?

Vh. Brian
Avatar billede montago Praktikant
22. januar 2016 - 21:41 #3
Tjek dem her ud hvis det ikke er mega kritisk, det som skal kører på den..

efter sigende kører de helt perfekt og stabilt - selv til den latterligt lave pris !

https://www.hetzner.de/gb/hosting/produkte_vserver/cx40
Avatar billede krukken Juniormester
30. januar 2016 - 17:00 #4
hoshts > Er der den en grund til, at du slet ikke nævner Azure?

montago > Det ser helt vildt billigt ud - men måske en god start. Jeg kan ikke rigtig blive klog på, om det reelt er mulig at logge ind på selve serveren og sættes IISen op og sætte nogle batchjobs op i Task Schulderen. Er du klar over det?
Avatar billede montago Praktikant
30. januar 2016 - 22:29 #5
du får en virtuel server med adgang til desktop hvor du kan konfigurere den præcis som du vil.