Avatar billede Deeds Juniormester
21. januar 2016 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spil - Installation af Minecraft

Hej, jeg er ikke super kendt indenfor Minecraft så bær over med mig, men jeg skal have hentet/eller købt 7 Minecraft spil til PC og har brug for at vide hvor og hvordan det skal hentes og om det skal købes eller ej, da jeg ikke helt kan lure om det er nødvendigt eller ej for at kunne spille på den måde jeg ønsker. Jeg ved ikke om der er en masse forskellige versioner - men jeg tænker spillet skal være det originale/klassiske spil.

Jeg har 7 PCs (5 i et rum og 2 i et andet) hvor Minecraft skal installeres på alle og hensigten er at alle skal kunne spille LAN mod hinanden. Det er altafgørende. Det er dog ikke særlig vigtigt at kunne spille online mod andre - det er primært med fokus på at kunne spille mod hinanden under samme tag.

For at dette kan lade sig gøre - hvad skal jeg gøre?

Kan jeg downloade spillet gratis på alle PCs og spille mod hinanden? Eller skal det købes? Og er det nok at købe spillet én gang og så kan det installeres på samtlige 7 PCs eller skal man købe spillet til alle 7 PCs?
Der skal oprettes brugernavn osv. ikke? - Kan man i såfald bruge én mailadresse til at oprette alle 7 brugere på eller skal man bruge 7 mailadresser til at registrere hver enkelt konto?

Hvis spillet skal købes - hvor finder jeg det billigst?
Avatar billede sonalias Seniormester
21. januar 2016 - 11:28 #1
"You can buy Minecraft from Minecraft.net for $26.95 USD (€19.95/£17.95)."
Du kan hente spillet gratis, men skal bruge en bruger til at logge ind. For at spille skal der altså købes/oprettes 7 brugere. Alternativet må jeg vist ikke rådgive i på eksperten, men det er noget med en pirat og en bugt ;)
Avatar billede Deeds Juniormester
26. januar 2016 - 18:40 #2
Alternativet er heller ikke en overvejelse, selvom det nok er smartere ;-)

Men skal man bruge 7 forskellige email adresser for at lave 7 brugere? Kan man ikke bare klare det via 1 mail fælles for alle?
Avatar billede sonalias Seniormester
26. januar 2016 - 19:01 #3
Den del må nok komme an på en prøve....