Avatar billede rolandus Nybegynder
24. januar 2016 - 16:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opstart af macbook pro med SSD

Har en Macbook Pro late 2008 unibody.2,4ghz,1066 mhz bus,8 gb ram,Yosemite 10.10.5
Har sat min ssd i den,men den starter langsommere end min mac mini,som dog er late 2009,men stort set samme specs.

Når man trykker på power,går der omkring 4 sek, før starttonen og herefter hvid skærm yderligere ca 7-8 sek før Apple viser sig.
Er klar over at det er en efterhånden ældre maskine,men når Osx er loadet kører den helt fint.
Wifi dur ikke i den,men ellers alt andet.
Opstartstid er dog under 30 sek,men alligevel langsommere end jeg plejer.
Det der undrer mig er tiden fra jeg trykker på powerknappen til at den søger disken.
Er der nogen der har oplevet lign,eller ved at det er normalt for den model ?
Avatar billede egonspock Seniormester
24. januar 2016 - 18:12 #1
Umiddelbart tænker jeg at den kører diskværktøj (eller rettere fsck, men det ser man aldrig) ved opstart igen og igen da der måske er noget galt, da det kan tage tid. Har du tjekket disken med diskværktøj? Hvor fyldt er disken i øvrigt? kommer du over 80% kan det give problemer med svartiderne.
Avatar billede kizz71 Novice
24. januar 2016 - 19:14 #2
Disken er tjekket og fejler intet,den er på 256 gb og har ca de 200 gb fri
Avatar billede egonspock Seniormester
24. januar 2016 - 19:51 #3
Jeg ville så nok tjekke denne side: http://www.xlr8yourmac.com/IDE.html og se om der er noget om den model SSD du har brugt. Det kan være der er noget firmwareopdatering, der vil hjælpe. - kører den ellers hurtigt nok? - Tjek evt. med Blackmagic Speed test, som kan fås i Mac Appstore (gratis mener jeg)
Avatar billede rolandus Nybegynder
24. januar 2016 - 21:32 #4
Som skrevet fejler disken ikke noget,den kører fint når Osx er loadet og den startede op på ca 16 sek i min mac mini med samme specs.Det er en Crusial,som er Apple anbefaler.
Det er macbooken der er langsom i opstart og det som undrer mig er den tid fra jeg trykker på powerknappen til der sker noget,der plejer macs at gå direkte til grå skærm,hvor min forbliver sort i nogle sekunder,som beskrevet i mit indledende spørgsmål...
Avatar billede rolandus Nybegynder
09. marts 2016 - 10:58 #5
Lukker her