Avatar billede Hanne_H Juniormester
26. januar 2016 - 03:28 Der er 14 kommentarer

Jeg har Office 2003 på min pc, der skal reinstalleres. Kan jeg kopiere MS Office-pakken på en USB og bruge den igen? Jeg har koden.

Jeg har været så vanvittig, at "opgradere" min pc født med Windows 7, 64 bit, til Windows 10 - i den tro, at det var korrekt, at jeg altid kunne rulle tilbage. Det kan jeg ikke og kører derfor i "Fejlsikret tilstand" hvilket bevirker, at jeg ikke kan få fat på mine printere, andre funktioner virker ikke osv.

Jeg har ikke reinstalleret endnu, da MS Office-pakken (uden Outlook) på cd-r er blevet borte. (Efter flytning kan jeg ikke finde cd'en med programmerne. Den ligger sikkert sammen med noget musik, jeg heller ikke kan finde).

Office-pakken er en 3-bruger. Vi købte den for adskillige år siden. Jeg har produktnøglen og produkt-id fremgår jo af programmerne. Jeg har tidligere måtte skrotte en pc (den kunne ikke genoplives) og geninstalleret Office-pakken uden problemer, på den pc, der nu skal reinstalleres.

Jeg har ledt efter programpakken på pc'en, men det er åbenbart ikke så ligetil. Det lader til, at den ligger spredt.

ER DER EN VEJ FREM HER?

Jeg har ingen data, der vil gå tabt. Jeg har backup af alt og arbejder, af bitre erfaringer, udelukkende på eksterne harddiske.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2016 - 08:41 #1
microsoft har (så vidt jeg kan se) kun office tilbage til 2007-versionen til download.
Men - alt andet lige - har du prøvet online-office? Intet installeres, det kører i din browser. se http://live.com
Der er word, excel, powerpoint og outlook - gratis til brug.
Du skal bare have en microsoft-konto (den, du brugte til win10 opgraderingen) og så en god/stabil internet-forbindelse.
26. januar 2016 - 08:42 #2
Nej, du skal have et installationsmedie at installere fra. Du kan ikke bare kopiere filerne fra din nuværende installation til den nye.
26. januar 2016 - 08:49 #3
Men ellers enig med claes57.
Det er måske tid at komme videre fra Office3 - der er sket meget siden da;-)
Avatar billede Hanne_H Juniormester
26. januar 2016 - 09:14 #4
Til claes57
Det er trist, at jeg er så dårlig til at formulere mit spørgsmål. Alt OpenOffice er noget bras og jeg skal slet ikke have rørt ved noget web-baseret. OpenOffice har smadret en del af mine filer på en anden pc jeg anvendte på et kursus. Selvfølgelig er der da noget der hedder Word 2003, Excel 2003 osv.

Til erikjuul
Tak fordi du har læst, hvad jeg har skrevet.
Det anede mig, at jeg skal stå på hovedet og fremskaffe den cd-r.
Professionelt kører jeg på de sidste værktøjer fra Office-pakken. Det er ret raffineret ikke? - sådan at kunne håndtere forskellige versioner, både hvad angår genveje, makroer, opsætninger etc.

Der er jo en årsag til, at jeg har stillet spørgsmålet, som jeg har.

Så lukker vi den her.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
26. januar 2016 - 09:19 #5
Til erikjuul
Hvor er det nu man giver point? (Det er mindst 5 år siden jeg sidst har uddelt noget. Jeg ved godt min profil er nyere, men jeg har faktisk været med siden 1999 - eller noget i omegnen).
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2016 - 09:38 #6
jeg har da ikke nævnt open-office (det er ikke godt nok til word-filer).
Prøv lige at læse igen. ONLINE office er lavet af microsoft, og er rigtig word/excel bare uden mulighed for makroer.
Se på det hvis du ikke finder din cd - eller lave en efterlysning i fx dba (giv fx 50kr for en iso-fil med office2003 dk).
26. januar 2016 - 10:59 #7
For at lukke spørgsmålet skal der lægges et svar - som dette.
Herefter accepterer du svaret, og spørgsmålet er lukket og points uddelt.

Se personlig besked!
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. januar 2016 - 13:02 #8
#4
sikke dog en omgang, hvad bilder du dig ind med den svada.
Jeg har et fuldt gyldigt medie med office 2003 men ikke om jeg vil ofte tid på folk der opfører sig sådan.

Claes har altid SIGER OG SKRIVER altid været høflig, hjælpsom og i den grad altid formuleret sig ordentligt.

At du har været med siden 99 giver dig ikke ret til den slags attituder.

Jeg har kun en gang tidligere været ude for en lignende opførsel, det var fra en der for mange år siden spurgte om vedkommendes motherboard havde plads til to processorer.
Jeg gav svaret nej, med det gode råd, at hvis vedkommende ikke selv kunne finde ud af det, så var det måske bedst at få  andre til at se på maskinen hvis der skulle ændres noget.

Det kaldes et godt råd, og svaret var at jeg var en "snotskovl"

Og jo  så var der en til med en lignende uforskammet attitude, her havde jeg alt det liggende vedkommende skulle bruge, kvit og frit.
Men da vedkommende begyndte at skrive med lavretoriske kommentarer til andre i tråden som vedkommende selv havde startet, altså til andre der var parat til at hjælpe.
Nå ja, så meldte jeg fra på mit tidligere tilbud om at vedkommende kunne få de ting der skulle til.

Og det samme gælder her med Office 2003

Styr dit temperament, LÆS selv dine indlæg og især andres før du himler op som jeg ved ikke hvad.
26. januar 2016 - 14:09 #9
#8
jensenjs: Hvis det er standarden for dine indlæg, forstår jeg udmærket at ovennævnte bruger har svaret dig, som han gjorde!
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. januar 2016 - 15:16 #10
Nej det er absolut ikke standarden i mine indlæg.
Som jeg skrev i mit indlæg til den bruger med de to processorer, var helt ærligt ment.
Hvis vedkommende ikke selv kunne se om der var plads til to processorer, så er det et problem at han med stor sandsynlighed kunne skade sit system, et ærligt og pænt råd, intet aggressivt eller andet i det indlæg.

I dette indlæg derimod, er det en helt anden vinkel.
Her benytter Hanne_H sarkastiske hentydninger, besk ironi og en i det hele taget lav retorik over for en af Ekspertens allerbedste og mest venlige hjælpere.

Og opfører man sig sådan når jeg er i nærheden så kommer det til tider råt for usødet.

Læs Hanne_H's indlæg igen #4, og prøv at se måden det er formuleret på.

Det er årsagen til mit tidligere indlæg.

Hanne_H har ikke en gang gidet læse Claes indlæg til fulde og ikke engang gidet sætte sig ind i den yderst fyldestgørende forklaring Claes har givet.

Det gør mig vred.

Men søg bandt mine indlæg og se hvordan jeg egentlig deltager i debatterne og med hjælpen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. januar 2016 - 15:17 #11
Men jeg glemte lige, du har da ret i at hvis det var min normale debattone så var den gruelig gal.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2016 - 15:34 #12
Office 2003 er ikke kompatibel med Windows 10
http://kortlink.dk/kdfa

Office 2003 bliver ikke opdateret.
http://kortlink.dk/kdfb
Avatar billede Hanne_H Juniormester
31. januar 2016 - 09:30 #13
Til pixxel
Det er da I DEN GRAD en oplysning, der vil noget! TAK for det.
Jeg kan love dig for, at jeg vil passe godt på min Win 7 - og ikke mindst min Office 2003. Jeg vil studere dine links senere.

Jeg måtte have fat på Toshiba-support i Sverige. Der var supporteren enig med mig i, at MS har lovet guld og grønne skove i forbindelse med Win 10, at der ikke bare kan rulles tilbage til Win 7 og at jeg skulle passe på den "go'e gamle Office".

Det er blot en anden måde at sige på: Går den så går den fra MS' side. Det er godt vi har sådan én som dig til lige at sætte sagerne på plads

- og at bruger ErikJuul -

heller ikke er bleg for at hjæpe! Tak til Erik.

Hilsen Hanne_H

PS  Jeg er nu med på at få vist editérbare svarboxe, men hvor i alverden kan jeg taste point  ;-)
Avatar billede Hanne_H Juniormester
02. marts 2016 - 10:16 #14
erikjuul får alle point. Stor tak til Erik.

(poko1 hørte jeg ikke mere fra).