Avatar billede Hmmm…. Mester
31. januar 2016 - 13:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rullemenu

Hej
Jeg har et regneark med 15 forskellige faner med prislister.
F.eks. Makita, Ridgid, Metabo, Bosch. Det er 4 af de 15 forskellige faner.

Nu vil jeg gerne lave en forside, hvor jeg kan slå en pris op.
Kan man lave en rulleliste som refererer til Fanerne?
og derefter en søgeboks hvor man så taster varenummeret ind.
Output skal så være de 3 efterfølgende kollonder hvori vores indkøbspris, vores salgspris og varebetegnelsen står.

Helst uden VBA de jeg ikke kan VBA

~Steffen
Avatar billede kim1a Ekspert
31. januar 2016 - 13:23 #1
Du skal bruge formlen indirekte.

Du skaber en liste med navnene på dine faneblade som så kan være en rulleliste.
Derefter et felt med varenummer og så skal de tre kolonner være lopslag hvori indirekte indgår.

Nget i stil med
A1 navnet på fanen den skal lede i
A2 varenummer
B2 = lopslag(A2;indirekte("'"A1&"'!A1:C200";2;falsk)
C2 = lopslag(A2;indirekte("'"A1&"'!A1:C200";3;falsk)
D2 = lopslag(A2;indirekte("'"A1&"'!A1:C200";4;falsk)

Jeg håber det er forståeligt, ellers kan du uploade et uddrag af din fil på gupl.dk, så skal jeg taste ind i det.
Avatar billede Hmmm…. Mester
31. januar 2016 - 13:37 #2
Hej Kim1a

Hvis det er ok med dig så smider jeg lige filen op.

~Steffen
Avatar billede Hmmm…. Mester
31. januar 2016 - 13:42 #3
Glemte lige at skrive at den hedder Priser 2015.xlsm
Avatar billede kim1a Ekspert
31. januar 2016 - 13:58 #4
Send linket til den, så kigger jeg.
Avatar billede Hmmm…. Mester
31. januar 2016 - 19:19 #6
Det her kan jeg altså ikke få til at virke.
Jeg gør et eller andet galt
Avatar billede supertekst Ekspert
01. februar 2016 - 11:37 #7
og du er stadig ikke interesseret i en VBA-løsning?
Hvis du skulle være - send en mail - @-adresse under min profil.
Avatar billede kim1a Ekspert
01. februar 2016 - 13:19 #8
En mindre fejl i henvisningen, da det første faneblad havde skjulte linjer gjorde formlen forkert.

Jeg kan desværre ikke uploade løsningen (gupl virker ikke længere?), men formlen blev på engelsk:

=VLOOKUP($B$3;INDIRECT($B$2&"!$A$1:$G$99");3;FALSE)

Hvor B3 er varenummer og B2 er Navnene på faneblade.