Avatar billede Blueeyez Mester
03. februar 2016 - 22:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Harddisk opbevaringsbox

Nogen der kender til butikker i Danmark hvor man kan købe opbevaringsboxe til interne harddiske? (3.5" HDD)

Har pt fundet: https://www.avxperten.dk/harddisk-opbevaringsbox/

Men har i nogle bud?
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 01:52 #2
Moderne harddiske kan klare utroligt meget når de er slukket.
Typisk ligger deres modstandskraft på 300G eller derover (Se nederst i denne artikel: http://www.tomshardware.com/reviews/a-sturdy-companion,758-2.html)

Støv og skidt er heller ikke noget problem for harddiske.
Der er så meget støv og skidt suget henover dem i en computer pga. kølingen, så de lever sådan set i et miljø, der er fyldt med skidt.

Det eneste der kan sikres med en sådanne boks er selve metalkassen omkring harddisken, men skal harddisken bare gemmesi et skab eller skuffe, så er der ingen grund til en sådanne boks.

De par gange hvor man skal bruge harddisken, der vil man jo alligevel skulle have den ud af boksen.
Godt nok er den sikret mellem skabet og til det sted, hvor man åbner boksen, men så er der jo den øgede risiko når man skal håndtere boksen, så det udligner sig.

Eneste grund til at bruge en sådanne boks er hvis den skal transporteres ofte, f.eks. hvis den bruges til jævnlig backup et sted og skal transporteres til et offsite sted for sikring og opbevaring.