Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2016 - 14:54 Der er 13 kommentarer

Hvilken PC er bedst til Prisen...?

Hej jeg er lidt på den, hvilken af disse to computere er bedst til at arb. i Photoshop og Videoredigering, de koster det samme, kr.3999.- men syntes jeg får meget mere for pengene, hvis jeg køber  den i Aldi...?

Elgiganten, tilbud fra i dag..!

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-pc/HP550153NO/hp-pavilion-550-513no-stationar-pc-hvid#

Aldi, tilbud i Danmark fra d. 24. april: incl. 128 GB SSD HD til hurtig opstart ,mus og tast. og alt software/styresystem på disc.

http://aldi.medion.com/md8836/at_owin/?refPage=aldi

P.s. Håber i kan hjælpe mig...
Avatar billede Slater Ekspert
15. februar 2016 - 15:14 #1
HP'en har dobbelt så meget RAM og en lidt bedre CPU.

Medion'en har en SSD oven i samme harddisk, hvilket gør opstart langt hurtigere.

Begge har fesne onboard grafikkort, som kun lige er nok til almindeligt kontorbrug. An på hvilket program du bruger til videoredigering, kan det blive en flaskehals.

Ikke den helt store forskel.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2016 - 15:27 #2
Videoredigering, bliver med PowerDirector 11, som vel er et amatør-program...
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2016 - 17:44 #3
Jeg ville vælge hp. Hvis du skal vente 2 mdr på, at den anden kommer i aldi, så er der til den tid andre maskiner at kigge på.
Køb når du har behovet, og se ikke på priser bagefter. Og hvis du venter 2 mdr, hvorfor så ikke vente til august-udsalg?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2016 - 18:02 #4
Har set forkert, det er d.24.februar at Aldi har deres PC på tilbud, så jeg tror jeg køber den... Det kan ikke være helt dårligt...?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2016 - 18:12 #5
go for it...
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. februar 2016 - 01:28 #6
Jeg vil klart foretrække Medionen - tror faktisk jeg køber en selv.

Der er en god test med gode billeder på

http://www.computerbild.de/fotos/Medion-Akoya-P2120-Aldi-PC-Test-15062283.html#2

Det ser ud til den leveres med 1 stk 8G ram og en ledig sokkel.
Endvidere et tomt PCIexpress slot*16 og et ledigt strømstik til et evt grafikkort. Strømforsyningen er 350 watt.

CPUen er lidt bedre end HPens og SSD et plus - den er hurtigere og det er dejligt at have styresystem og data på hver sit drev.
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2016 - 07:38 #7
Kurt har ret, jeg havde vist lige fået byttet rundt på dem. Medion'en har en lidt bedre CPU - men der er meget lille forskel. Begge er kun dual core, hvilket ikke er specielt godt til videoredigering.

Så ja, den eneste fordel HP'en har er mere RAM. Og Medion'en kan opgraderes.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2016 - 13:59 #8
Tak til alle for de gode råd, har bestemt mig endeligt for Aldis PC. som kan ses her:  http://www.aldi.dk/aldi_multimedie_pc_system_48_5_4738_21043.html
Avatar billede gah1 Nybegynder
18. februar 2016 - 09:17 #9
Jeg lurer også på denne Medion PC, men jeg vil gerne have en PC som er helt stille når den står tændt.
Der er vel ingen som ved, om der en blæser i strømforsyningen ?
PC'en bruger jo så lidt strøm at dette ikke burde være nødvendigt.
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. februar 2016 - 12:54 #10
Alt om data skriver :

Er man ikke glad for computere, der støjer, burde MD8836 være en kærkommen computer. Fraværet af et dedikeret grafikkort fjerner et af de væsentlige kilder til støj i en stationær computer i dag. Det er derfor kun, når computeren belastes en del, at den gør væsentligt opmærksom på sig selv, med mindre der er harddisksaktivitet.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2016 - 13:19 #11
Jeg vil give Kurt ret ang. støj, har selv to Medion PC'er (MD 8833 og MD 8889) og man kan ikke høre en lyd fra dem når de er tændt...!
Avatar billede gah1 Nybegynder
18. februar 2016 - 15:10 #12
Takker for svar jeg har selv en gammel MD 8822 som har gjort det godt, men støjsvag det vil  jeg ikke sige at den er.
Så nu satser jeg og prøver det kommende Aldi tilbud.
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. juni 2016 - 00:46 #13
Jeg købte en MMD8836 og i dag satte jeg 8 GB mere ram i, hvilket medfører den skifter til Dual-channel fra. Single-channel .

I PerformanceTest fra Passmark går den derfor på 2533 fra 2248.
MemoryMark går til 4008 fra 2465.

Dual-channel memory mode means that the memory controller on the mainboard is able to access the memory using two channels instead of one. This in theory doubles the available memory bandwidth, but in practice you will see a smaller increase in performance. Sometimes it is said that the increase in performance is neglible and some people claim 10-15% increase in performance.