Avatar billede passiflora Juniormester
16. februar 2016 - 23:01 Der er 10 kommentarer

Baggrudsfarve på hele udskriftsområdet.

Jeg ville gerne kunne danne udskrifter, hvor HELE siden får en farve.
Har prøvet lidt af hvert syns jeg ... men uden succes. Skulle der være en her som lige ved hvordan.
Det vil være ok om jeg skal gemme i pdf, bare jeg får farve til kanten ...

Håber ...
Avatar billede ebea Ekspert
16. februar 2016 - 23:23 #1
Et noget utydeligt spørgsmål!

Men som udgangspunkt, kan du jo ikke dække et større areal af papiret, end din printers dækningsareal tillader, og den margen opsætning du har valgt.

Og baggrundsfarve, kan du vælge i din sidelayout opsætning, uanset om det er i Excel, eller Word.
Avatar billede passiflora Juniormester
17. februar 2016 - 00:06 #2
Hvis jeg fx ønsker at generer pdf, og gerne vil have baggrundsfarve på hele arket ...

Jeg kan godt indsætte baggrundsbillede, men umiddelbart kommer det ikke med ud ...
Avatar billede store-morten Ekspert
17. februar 2016 - 00:14 #3
Køb farvet parpir, billigere en blæk ;-)
Avatar billede passiflora Juniormester
17. februar 2016 - 00:21 #4
Tak ... det havde jeg slet ikke tænkt ... :)
Avatar billede store-morten Ekspert
17. februar 2016 - 00:26 #5
Velbekomme
Avatar billede passiflora Juniormester
17. februar 2016 - 00:57 #6
... Men store morten, det bare ikke her løsningen ... desværre ...
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. februar 2016 - 09:54 #7
Hej Passiflora

Når du vælger udskriv, skal du blot rette i indstillinger for printer.

Jeg kan ikke beskrive en nøjagtig fremgangsmåde, da opsætningen af printere varirer megt fra printer til printer, men forsøg på denne måde:

Se i menuerne for indstilling af printer, og sæt flueben ved

"uden kant"

så skal det være løsningen
Avatar billede jernrosen3 Forsker
18. februar 2016 - 07:26 #8
Jeg har prøvet at lave et forslag i .pdf.

Se mere her : http://web01.gratisupload.dk/a/4poqj390/

Jeg har - i excel - markeret alle felter ( ctrl+a) og lavet baggrundsfarven en tilfældig farve.

På side 1 og 2 har jeg skrevet et nul (0) i sidste felt - på side 1 har jeg lavet tekstfarve samme som baggrund.

I marginer har jeg lavet alle ( også header og footer ) til nul ( 0).

Den hvide kant er defineret af min printer, men måske du kan overskrive / ændre den i dine printer-indstillinger som foreslået af Mads 32.
Avatar billede ebea Ekspert
18. februar 2016 - 08:29 #9
Som jeg skrev i mit første indlæg, så kan du IKKE printe større areal, end din printer tillader.
Hvis du vil have din printer til at printe til kant, så skal du købe en model, som har den feature. Det har en standard printer ikke. Men der findes enkelte Blæk printere som kan.

At du fjerner margener fuldstændig i opsætningen, ændrer ikke på din printers udskriftsareal i størrelse, hvis ikke den understøtter print til kant.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
18. februar 2016 - 10:01 #10
-> ebea

Jeg er ikke ejeren af dette spørgsmål *S*

Jeg gav et forslag til passiflora på en mulig måde at lave en baggrundsfarve på en rimelig simpel metode.

Om passiflora har en printer, der kan printe til kant - det ved jeg ikke !

Jeg kan bare se på min printer ( Farve-laser-printer ), at der vil være en margin på 5 mm - næsten uanset hvad jeg gør i min .pdf-fil.

Hertil vil jeg gerne tilføje muligheden for, at involvere Illustrator ( og måske Word ? ), da den kan lave/konvertere .pdf-filer med baggrund helt i kant.