Avatar billede daphne Novice
17. februar 2016 - 18:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til CDex musik-converter

Vi har i en årrække kørt med CDex som converter til mp3-filer, hvor det har været nemt at hente eksempelvis titler på sangene.

Nu er vi så dumpet ind i dét problem, at ca. 30% af de musiknumre, vi har kørt ind på denne vis 'hakker' i det ved afspilning. Skal siges, at der på de pågældende CD'er IKKE er nogen ridser af nogen art.

Vi har alternativt forsøgt at af- og re-installere CDex, men med samme resultat.

Derfor tænker jeg på, om I ikke ville være søde at liste nogen af disse programmer, og hvilke erfaringer I har med dem.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede milter Ekspert
17. februar 2016 - 19:12 #1
Er det gamle CD'er, som tidligere har spillet fint, eller er det nye indspilninger?

Hvilken afspiller bruger du, dvs. computer eller...?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2016 - 21:01 #2
http://www.freerip.com/

er det bedste program jeg har brugt til at kopiere musik fra cder over på min pc, hvor rigtigt mange andre har fejlet!
pro udgaven kan i den grad anbefales!
Avatar billede daphne Novice
18. februar 2016 - 15:41 #3
#2>
Nu har vi så prøvet at installere freerip.com, efter det link, du har lagt.

Kan godt downloades, men der sker ikke en fløjtende fis, når man prøver at starte programmet, den går i gang med indlæse, og så sker der ikke mere.

Går ud fra, at vi må gøre noget forkert, når du siger, at du har benyttet dette program, eller det er måske downloadet andetsteds fra ?

Sorry, jeg spørger så dumt, men har ikke så stort kendskab til denne type programmer.

Mvh.
Gitte
Avatar billede milter Ekspert
18. februar 2016 - 16:01 #4
Hvad får dig til at tro, fejlen ligger hos CDex?
Avatar billede daphne Novice
18. februar 2016 - 16:40 #5
#4>
Var netop for at afprøve et alternativ for om ikke andet at konkludere, om det er CDex, som ikke kan klare mosten :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
18. februar 2016 - 17:02 #6
#3 Lyder mærkeligt.. Kører dog ikke selv Windows længere, så kan ikke teste det, men prøv og kør det som administrator (Kan være mangel på rettigheder)
Avatar billede milter Ekspert
18. februar 2016 - 19:26 #7
Jeg har selv brugt forskellige udgaver af CDex i mere end 10 år og aldrig haft problemer, som skyldtes fejl i det program.

Men, jeg har haft problemer, som skyldtes inkompatibilitet mellem medier (CD/DVD) og afspillere, brændingshastighed, dårlige medier, læsehovedet på afspilleren + et par mere.

Og det er grunden til mine spørgsmål :-)
Avatar billede daphne Novice
19. februar 2016 - 17:03 #8
#7>
Det er helt i orden at spørge ind til forskellige ting, som man savner info omkring. Så ingen alarm herfra, snarere tværtimod.

Går nok lidt tid, før vi evt. finder hvad problemet er, men læg et svar - til jer, der har besvaret, så lukker jeg den her.

Mvh. Gitte
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2016 - 14:33 #9
Ellers tak, men jeg springer over mht. point
Avatar billede daphne Novice
20. februar 2016 - 14:45 #10
Okay, mange tak for hjælpen så napper jeg dem selv, så spørgsmålet kan lukkes.

Go weekend.

Mvh. Gitte