Avatar billede srn1 Nybegynder
17. februar 2016 - 22:29 Der er 4 kommentarer

Kan ikke finde USB?

Hej alle

Jeg har lige fået mig en ny computer, og har valgt ikke at købe den med operativ system, da jeg havde Vista liggende, som jeg er glad for.

Problemet er nu, at jeg ikke kan få internet adgang, fordi driverne skal opdateres. Dem har jeg fundet på min bærbare og lagt dem på en USB stick. Den nye computer kan dog ikke "se" USB sticken, og jeg kan konstatere at der heller ikke er drivere til USB'en...

Hvad faen gør man her?
Avatar billede Wally73 Mester
18. februar 2016 - 02:12 #1
Hvis den nye computer har både USB2.0 og USB3.0 porte, så brug USB2.0 portene, da Vista kommer med indbyggede drivere til disse porte.

USB3.0 porte kan normalt kendes ved at de er blå inde i stikket, mens USB2.0 porte normalt er sorte.
Avatar billede srn1 Nybegynder
18. februar 2016 - 08:20 #2
Hej, både 2.0 og 3.0 portene er afprøvet uden succes.

Jeg kan se enheden hvis jeg går ind i bios under opstart.

Jeg var også under den opfattelse at Vista kom med drivers til USB 2.0.

Har du andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2016 - 17:21 #3
Nu skriver du "ny" computer. Er det spritny, eller bare ny for dig?
Er det spritny, kunne man måske tvivle på om hardwaren understøtter Vista overhoved. Hår du styr på det?
Vista har jo 9 år på bagen
Avatar billede Wally73 Mester
20. februar 2016 - 07:58 #4
Lyder som om du måske skal til at slipstreame drivers ind i dit Vista installationsmedie.

Søg på Google efter "Vista slipstream drivers" og se hvad der kommer op.