18. februar 2016 - 21:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afspille stream fra f.eks netradio.

Jeg har været 117 ture omkring Google uden at finde den hjælp jeg mangler.
Jeg ved godt at der findes færdige programmer som kan klare opgaven, men som I alle ved er det sjovere at lave en costomized løsning.

Er der nogen som kender til hvilken komponent man bør bruge?
Jeg bruger Delphi 7 med Indy 10.
Avatar billede kroning Nybegynder
18. februar 2016 - 22:04 #1
Jeg lavede for ca. 10 år siden en radio player i Delphi 7, kan findes her:
http://kroning.dk/index.php?p=4

Der er ikke mange af de links der er med som virker længere men enkelte gør, så hvis den virker med det du skal bruge så kan jeg komme med flere oplysninger, gider ikke bruge til på at sætte mig ind i programmet igen hvis det ikke virker til dine streams :-)
18. februar 2016 - 23:20 #2
HEJ Kroning,

Var også inde på din hjemmeside og hente denne radio-player ..

Den FINANS 3000 du også har ...  Har du nogen data om den -  er interesseret i at købe dit prgm (evt. med kildekode) ..

Kristian

PS: mailadressen er snestrup2000@yahoo.dk
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. februar 2016 - 16:15 #3
prøv BASS-lib'et, findes også på nettet :-)
20. februar 2016 - 00:50 #4
Hej Kroning

Har du kildekoden, eller kort, hvilket komponent brugte du.
Avatar billede martinlind Nybegynder
20. februar 2016 - 13:33 #5
http://www.un4seen.com/

Brugt af mange virker i windows/linux Delphi/Lazarus :-)
20. februar 2016 - 14:40 #6
Hej Martinlind
Er der ikke en af de komponenter, der leveres sammen med Delphi, som bruges?
20. februar 2016 - 14:55 #7
Hej Martinlind
Er der ikke en af de komponenter, der leveres sammen med Delphi, som kan bruges?
Avatar billede kroning Nybegynder
21. februar 2016 - 08:00 #8
snestrup2000> Det er et gammelt finans system som jeg tidligere solgte, lavet i Delphi og opgraderet til at benytte MySQL som database. Der er stadig nogle stykker som benytter det så derfor vedligeholder jeg det stadig med små justeringer.

anton_kruse_andersen> Har kikket på det, jeg bruger TWindowsMediaPlayer, dvs. at det kræver at WMP er installeret, men det er den jo som standard.
Vælg Component > Import ActiveX control og find Windows Media Player.
Jeg opretter den så i en tråd når der skal afspilles.
03. maj 2016 - 21:57 #9
Lukker.