Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2016 - 10:00 Der er 5 kommentarer

TDC og torrents

Hej

Ved i om tdc skruer ned for ens net, når man Downloader torrents?

Læste det et sted på nettet, så ville gerne lige hører om det er rigtig.

Hilsen Mikkel
Avatar billede jk45 Forsker
19. februar 2016 - 11:17 #1
Tdc skruer ikke på noget som helst men torrents kan give mange samtidige forbindelser på linien hvilket påvirker den krafigt. Samtidig er pres på upload noget der vil påvirke download hastigheden
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2016 - 11:30 #2
har bare downloadet nogle free 2 play gyser spil (4 styk) med bittorrent og har slettet dem bagefter så de ikke seeder eller noget, men mit internet faldt fra 20 mbit til 10 over en dag og nu kommer den ikke højre igen.

det er vildt underlig :/

læste bare på en engelsk side at de store internet selvskaber, skruer ned for folk internet, når de ser der bliver downloadet torrents uanset om de er lovlige eller ej.
Avatar billede jk45 Forsker
19. februar 2016 - 20:07 #3
Det sker nu ikke, vi (Jeg er ansat i Tdc) sidder ikke og holder øje med hvad folk bruger deres linie til. Men der kan jo være andre problemer enten med linien eller også kan der være kommet lidt skidt med fra de filer du hentede.
Avatar billede Wally73 Mester
20. februar 2016 - 07:21 #4
Problemet kan være dine torrents download.
At du har downloadet de torrents gør nemlig at din computer står listet som værende seeder på de torrents i noget tid og er det torrents med mange brugere, så vil der i et godt stykke tids fremover komme utroligt mange forbindelsesforsøg mod din router.
Normalt går der et par dage før man helt forsvinder fra torrentlisterne igen.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 02:29 #5
Det var åbenbart et problem inde ved TDC, at de havde glemt at skrue op for nettet igen efter der var kommet en fejl.

så det hele er tilbage til normal igen :)