Avatar billede svinth Nybegynder
20. februar 2016 - 13:22 Der er 1 løsning

Kingston HyperX Cloud II og driver installation på windows Vista SP2

Hej eksperter.

Jeg har forsøgt at installere drivere til et Kingston HyperX Cloud II headset, på windows Vista SP2.

Installationsforsøget giver "der opstod en fejl" tilbage.

Kingston skriver selv at de understøtter Vista SP2.
Jeg har forsøgt at opdatere lydkort-firmwaren til REV_0005, men det er tilsyneladende kun en lydkvalitets opdatering.
Kingston kunde-support mener at windows har discontinued Windows Update på Vista, og der derfor ikke er noget at gøre, de vil ikke selv sende drivere ud, men henviser til at de generiske fra windows update skal bruges. De er i det hele taget temmeligt nytteløse.

Jeg har installeret lydkortet på en Windows 7, og kan her se hvilke driverfiler det drejer sig om, og evt. kopiere de pågældende filer fra min Windows 7, til min Vista.
Imidlertidig er der dels bøvlet med at overskrive systemfiler på Vista, og så ved jeg jo desuden ikke om filerne fra Windows 7, vil være API kompatible med Windows Vista.

Så for at opsummere, sidder der en derude med erfaringer omkring at få et Kingston HyperX Cloud 2 lydkort til at spille på Windows Vista SP2? Alle former for hint/ideer/løsniger modtages gerne!

Mvh fra Svante
Avatar billede svinth Nybegynder
21. marts 2016 - 06:48 #1
Løsningen blev at købe et elendigt billigt usb lydkort og et splitkabel til 4-polet jackstik, dog fungerer mikrofonen så stadig ikke.