Avatar billede Jobbemax Praktikant
22. februar 2016 - 09:35 Der er 4 kommentarer

Windows 10 laver numre - igen.

Hej :)

Siden jeg købte ny computer for nogle måneder siden (Acer pc) med Windows 8, som straks blev opdateret til Windows 10, har Win10 lavet nogle mærkelig numre.

Igen her til morgen har den "opdateret" sig selv, så den fremstår næsten som nyformatteret i udseende. Filerne ligger dog heldigvis på harddisken og er ikke slettet.

Det værste er dog Microsoft Outlook (i Office 2010), hvor den har fjernet alle indstillinger, mailkonti og signaturer.

Så derfor:
>> Kan  jeg finde dem på harddisken?

Bemærk:
Jeg HAR fundet pst-mappen med alle mails og aftaler og importeret disse. Så alle mails og kalenderaftaler er altså tilbage. Det er således kun indstillinger, mailkonti og signaturer, der er væk. Og det tager lang tid at taste det manuelt ind igen igen.

Hjææælp :)

Vh Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2016 - 12:07 #1
Det lyder som om, din brugerprofil er defekt, og der dannes en ny. Hvis du i stifinder ser på c:\brugere burde der kun ligge en konto (udover default og delte filer).
Når fejl sker flere gange, så tyder det på at reg-db ikke afsluttes korrekt når du lukker ned. Et program hænger / harddisk slukker før cache er skrevet.
Avatar billede Jobbemax Praktikant
22. februar 2016 - 23:49 #3
Hej Claes.

Der er flere brugere oprettet, men jeg er den eneste, der faktisk bruger computeren.

Under brugere står der:
Default
Default.migrated
Delte filer
Jesper
TEMP
TEMP.KONTOR

Tror du, det er dét, der er problemet?
Og hvad mon jeg kan gøre så?

Vh Jesper
Avatar billede Wally73 Mester
23. februar 2016 - 00:21 #4
TEMP og TEMP.KONTOR tyder meget på at du har problemer med dine brugerprofiler, da dette er midlertidige filer, som Windows opretter, når der er sikkerhedsfejl på de eksisterende.

Jeg vil anbefale dig at oprette en ny bruger og så benytte flytte dine filer over på denne nye profil.